SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Omlouvám se za možná triviální a začátečnický dotaz, ale dostal jsem TIG invertor 220A bez kabelů a zrovna řeším jaký objednat hořák, jaké k němu trysky a jaké elektrody, jak z pohledu barev, tak průměrů.
Jako hořák jsem vybral SR-26FV.
Průměry elektrod. Jako základní sadu vidím 1.0,1,6 a 2,4mm. S tim, že 1,6 bude základ, 2,4 kdybych potřeboval svářet něco mezi železničním vagonem a zaoceánskou lodí a 1,0 na filigránskou práci. Jsem moc mimo?
Pokud jde o typy elektrod. Jako univerzál beru bud zlatou nebo modrou s tím že se mezi nimi nemohu rozhodnout. Doplňkově zelenou na hliník a červenou na nerez.
Opět bych rád znal názor odborníků.
Plus se pro jistotu zeptám, jaké části musím objednat pro každý průměr elektory, tedy kleštiny,….
Tim se dostával k hubicím.
Na úvod kromě klasické karamiky vidím v nabídce průhledné z křemičitého skla, má to nějak výhody?
Jaké velikosti a délky hubic koupit, at se mi tu neválí věci, které nikdy na nic nepoužiji
Děkuji.
Offline
Hořák 26FV je dle popisu s ventilkem a flexibilní. Pokud je to opravdu tigovka je minimálně ventilek nadbytečný. Pokud se jedná o škrtačku, tak si ji nech na elektrody a kup si normální tig s hf zapalováním a tyto problémy řeš s prodávajícím.
Offline
Ne nejedná se o škrtačlu pokud tím myslite TIG Scratch zapalování oblouku ,invertor umi zapalování jak TIG HF tak TIG Lift.
Ano ventil je v mem pripade k ničemu,ale invertor je americký výrobek určrný pro použit v laboratořích a jako součát robotizovaných pracovišt,takže moc nevypada jako svařečka, prostě je to bedna do 19" ramu, umi pracovat s třema ruzminy plyny současně a fungovat i jako plazma. Takže jako první jsme musel pořešit jak k tomu připojit nějaký TIG hořák ,který seženu za normální peníze a SR-26FV jsem zvolil protože to seženu se správnymi konektory . Ventil na víc nějak přežiji.
Offline
Tak to by mě zajímala fotka nebo link na výrobek. Sem s ní.
Nepíšeš, co chceš svařovat. Jedničku elektrodu mám, ale nikdy jsem jí nepoužil. Na malý nerezový věci jsem použil 1,6.
Zelená je k ničemu, nebrat. Na střídavej proud používám světle modrou (2% La), na ss červenou. Je nejmíň háklivá na kontaminaci svařovaným/přídavným materiálem. Což oceníš zejména na začátku, než získáš praxi.
Hořák -26 je na tenké elektrody zbytečně robustní, pořiď si i nějakou devítku.
Ke každé elektrodě musíš mít patřičnou kleštinu. Eventuelně plynovou čočku. Skleněná "keramika" je dobrá kvůli tomu, že vidíš dobře oblouk a nevykroutíš si hlavu, ale ty skleněnky jsou obvykle čínský a už se mi stalo, že to někde přisávalo vzduch a musel jsem to zahodit. Keramika je v tomhle jistota.
Offline
Nejdem mudrovat. Kazdy raz zacina a tak to beriem ,aj na zdanlivo blbu otazku pre profikov sa da odpovedat a poradit. Ta 26ka je dost velka to je pravda . Koho poznam ,ci kde som pracoval vsade maju 2.4 wolfram.Takze ziadne vagony ani lode s tymto priemerom. Rovnako pekne a kvalitne zavarim jednotku ci akukolvek hrubku plechu. Samozrejme doma mam rozne elektrody co sa tyka priemeru ale akurat odlozene , staci mi jeden priemer pri spravnom nabruseni. Tym netvrdim ze je zbytocne mat a pracovat z inymi . Rovnko ako zaujimavos mi prislo ked som pred niekolkymi predal jednu zo svojich masin. Konkretne Kemppi Master Tig 4000 a to cloveku ,podnikatelovi ktory brusi sklo a robi ozdoby okolo toho a chcel to na plech 0,5 mm.
Offline
Když jste narazili na velikost hořáku. Tu 26 jsem vybral ze dvou důvodů, primární byl fakt, že to bylo jediné co jsem našel s konektory tak jak je potřebuji abych jí připojil v tomu co potřebuji. Sekundární byla naděje, že oni podnikavý Číňan si u 26 nedovolí kabeláž ošidit tak jako třeba u 9, měd je drahá.
Nicméně je fakt, že mohu koupit cokoliv + konektory a překonektorovat to, vyjde to o něco dráž, ale ne dramaticky.
Takže jakou velikost hořáku doporučujete a máte někdo zkušenosti s více velikostmi, plus jak je to reálně u těchto čínských verzí s průřezem kabelu, který k tomu dávají?
SR/WP 9 mi přijde už malá, pokud jsem správně pochopil nic většího než 1,6mm do toho nejde. 17 už zvládne i 2,4mm. 18 je to samé s vodním chlazením a 26 je i na ty parníky, což nepotřebuji, ale říkám si, že to bude mít menší odpor a méně se bud hřát a snad k tomu je i lepší kabel.
Nicméně, nikdy jsme s tím nedělal a nerad bych pak zjistil že to je neohrabané.
Zkrátka si nechám poradit
Editoval Maly.f (13-04-2025 12:50:05)
Offline
Ta 26 je správně. Velikost stejná jako u 17 ale je trochu bytelnější. Keramiku, domeček kleštiny a kleština je u obou velikostí stejná. Kup sadu na jehlu 2,4 a s tím se uč. Začni na materiálech od dvou mm výše.
Offline
Pokud je svářečka americký výrobek tak by bylo skutečně dobré sem dát její typ. Problém totiž může být i v jejím napájení. V USA je standardem třífázová soustava 3 x 220 V a 60 Hz. To pak určuje možný svařovací proud.
Offline
Do horaku 9 samozrejme pasuje aj kliestina a domec na wolfram 2.4. Skor je problem s chladenim a zatazou prudu na vodic . Treba si uvedomit na aku zataz je horak vyrobeny.Takze pokial sa dodrzi maximalny zatazovatel neni problem mat akykolvek priemer elektrody. Aj ked cely zivot pouzivam priemer 2.4 nikoho nenutim k tomu istemu,len poukazujem ze da sa pouzit aj vacsi priemer bez problemov .
Offline
Stránky: 1