SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 11-11-2023 19:50:07

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

Nikdy jsem konstruktérům nenadával a ani jinak do nich nenarážel slovně. Ale co s takovým člověkem, který přijde na dílnu svářečů s frňákem nahoru aby jste probrali nejasnosti ve výkresu a on vám stále podsouvá nesmysly, protože tomu vůbec nerozumí? Když po půl hodině vidíte že to vůbec nechápe o čem je řeč, tak to raději vzdám. Je tam třeba pán, který přijde sám, né až ho někdo zavolá a slušně se zeptá, třeba kam má umístit sváry, jak velké a jak dlouhé. Nebo jaký tvar má mít určitá část výrobku aby se to dobře svařovalo a byla dobrá pevnost apod. Tomu říkám dobrá komunikace.

Editoval varok (12-11-2023 12:22:20)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#52 11-11-2023 20:49:11

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4086

Re: Jak udělat hladší svár?

Ty vole , vydíš toho konstruktéra . Dub se musí stydět !

Offline

 

#53 11-11-2023 21:19:44

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1519

Re: Jak udělat hladší svár?

Bobobo zkus psát k věci. Tvé zmatené výlevy nemají tu pravou informační hodnotu.

Online

 

#54 11-11-2023 21:26:59

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: Jak udělat hladší svár?

Třeba si Bobobo všimnul, že varok vynalezl nové vyjmenované slovo "vydět". Skutečně to tahá za oči.

Offline

 

#55 12-11-2023 06:36:07

Discověra
Člen
Registrovaný: 31-10-2023
Příspěvky: 33

Re: Jak udělat hladší svár?

.... bo Ostrava je kraj razovity.  (Jaromír Nohavica)


IDEAL Soňa - krásná, IDEAL Hanka - hezká, IDEAL Katka - zubařka (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#56 12-11-2023 08:22:58

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4086

Re: Jak udělat hladší svár?

Nejenom to , to že je školní mameluk , ví každý , ale že předepíše kontrukterovi , co má dělat , je ho prostě škoda .... však konstrukterovi poradí-kam má umístit sváry, jak velké a jak dlouhé . Ta drzost Duba je neuvěřitelná .

Offline

 

#57 12-11-2023 09:25:57

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 954

Re: Jak udělat hladší svár?

Na tom je nieco zle? Ja nemam problem opytat sa majstra, aky technologicky postup by mu najviac vyhovoval, ked to vo vysledku usetri cas a peniaze. Konstrukterov, ktori su neomylni, som uz zazil a tie navrhy su peklo. Ano, vsetko sa da vyrobit, len za kolko a za ako dlho.

Offline

 

#58 12-11-2023 09:44:53

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2721

Re: Jak udělat hladší svár?

Charon napsal(a):

....
Od jistý doby jsem si začal rozdělovat lidi na ty co mají pravdu a ty co mají přátele. Snažím se od té doby dostat ze skupiny co mají pravdu (někdy ji snad skutečně mam) do skupiny co mají přátele. Je to strašná dřina.

Až je budeš potřebovat, tak zjistíš, že to jsou "jakopřátelé"; klasicky se na tebe vykašlou. Lepší je být ve skupině těch, co mají pravdu, a mít jednoho - dva kamarády, než v té druhé skupině a mít hafo "jakopřátel" smile.

Offline

 

#59 12-11-2023 09:51:24

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4815

Re: Jak udělat hladší svár?

Jo jo, Pafíku. Když jsem se živil opravami televizorů (a p.) To jsem měl přátel. Když jsem odešel studovat, tak se po nich jen zaprášilo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#60 12-11-2023 12:27:47

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

Jde vidět, že jediný kdo je tady úplně mimo je pan bububu.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#61 12-11-2023 12:32:44

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4477

Re: Jak udělat hladší svár?

Mně tady toto svářečské  forum naučilo vydět nevydět.

Offline

 

#62 12-11-2023 16:21:01

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2721

Re: Jak udělat hladší svár?

Přiznám se, že mě pravopisný chyby taky silně iritujou. Daj se tolerovat u lidí, kteří to kompenzujou vysokou mírou odbornosti. Třeba jirkati. Akorát že ten pacholek pravopisný chyby nedělá .... big_smile

Offline

 

#63 12-11-2023 16:23:56

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2721

Re: Jak udělat hladší svár?

jirkati napsal(a):

Třeba si Bobobo všimnul, že varok vynalezl nové vyjmenované slovo "vydět". Skutečně to tahá za oči.

Hele, včera jsem slyšel v bedně, že PYŽAMO bylo ve vyjmenovaných slovech. Kostková na ČT1. Pamatujete si to někdo? Já teda nee.

Offline

 

#64 12-11-2023 18:11:34

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 820

Re: Jak udělat hladší svár?

To spis spada do kategorie "cizi slova"... Rekl bych, ze jsem asi tak stary jak Kostkova a za nas to ve vyjmenovanych slovech nebylo...


IDEAL Tecnomig 212 LCD, Fronius TransPocket 150, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Ideal Praktik 220 LCD (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#65 13-11-2023 08:14:10

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4815

Re: Jak udělat hladší svár?

My jsme se učili vyňatá slova na p s jednou chybou: pý.ča, pytel, pysk. Proč by se někdo jiný neučil třaba to pyjama- pyžamo. Samozřejmě že ne při hodinách češtiny.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#66 23-11-2023 19:12:36

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

jirkati napsal(a):

Výlet drátu je extrémně důležitá záležitost. Protože při svařování jde o elektrický obvod  i zde platí v plném rozsahu Ohmův zákon. A tak si každý snadno spočítá, že při natahování výletu drátu a oblouku (prodlužování výletu drátu) narůstá v tomto prostoru elektrický odpor a na oblouku napětí (klesá procházející proud). Čím vyšší napětí, tím větší rychlost kapek roztaveného kovu letících z drátu do lázně no a z toho logicky vyplývá, že je z lázně již existující tavenina ve tvaru kapiček - tedy rozstřiku. Čím vyšší napětí, tím větší rychlost kapek do lázně a tím větší kapičky. A čím větší kapičky, tím větší množství v nich uloženého tepla a tím více se přitaví k základnímu materiálu.

Po delší době jsem se dostal k cóčku. Tak jsem to zkusil, dostal jsem se v poho na cca 30mm výlet oblouk pořád krásně stabilní krátkej skrat bez extrémního rozstřiku. Hold pořádná svářečka nastavená profi odborníkem.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#67 24-11-2023 10:27:17

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2721

Re: Jak udělat hladší svár?

alkoholik napsal(a):

..
Po delší době jsem se dostal k cóčku. Tak jsem to zkusil, dostal jsem se v poho na cca 30mm výlet oblouk pořád krásně stabilní krátkej skrat bez extrémního rozstřiku. Hold pořádná svářečka nastavená profi odborníkem.

A víš, že za velké vlastenecké války nabýval sin alfa hodnoty až 2,7?  big_smile
Když k tomu svýmu tvrzení dodáš i nastavený parametry, tak ti možná budeme i věřit ....

Offline

 

#68 24-11-2023 11:33:56

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

Ve skratu to možná svařuje dobře, ale ve zkratu určitě ne. 🙂 30 mm už se mi zdá hodně.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#69 24-11-2023 13:41:50

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1519

Re: Jak udělat hladší svár?

Kdysi jsem uvěřil jednomu členu zdejšího fora, že plazmou z lídlu lze krájet ocel 12mm jak perník. Byla to blbost a když jsem se jí pokoušel napodobit, zjistil jsem, že limit té plazmy je cca 6mm. Další expert tvrdil, že při svařování hliníku migem je lepší použít kovový bowden než ullíkoteflonový, proto že hliník klouže lépe po železe, než po teflonu. Tuto myšlenku napodobovat nebudu, to si může vyzkoušet každý sám. Výlet drátu 30mm, drát 0,8mm a plyn CO2 patří také do kategorie ptákovina roku. Proto doporučuji při všech těchto zaručeně odborných a pravdivých zpráv zvýšenou opatrnost. Co se povedlo jednomu z nás, obecně může být past.

Online

 

#70 24-11-2023 14:09:25

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Dvojka job parametry nevim ani nevim jak zjistit ani nevim jestli to tak maj všechny svářečky, Drát 1mm plyn argon s co2. Svářečka je nastavená profíkem a do nastavení se nehrabu, pouze přepínám mezi pěti jobama. Fakt až při 3 cm výletu to začalo bejt trochu nestabilní, ale žádnej extrém. Na tý plasmě je asi něco zle, nám plasma v poho pálí 30mm plech.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#71 24-11-2023 15:22:33

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2721

Re: Jak udělat hladší svár?

Tak jedna ze základních podmínek tedy byla splněna - směs. Takže by se dalo připustit, že to jelo ve sprše. Oblouk "cca 30 mm" by to mohl být, odpovídá tomu proud řádově 300-400A (podle drátu, údaj od výrobce).
Ovšem ještě by bylo potřeba znát další parametry - polohu sváru, proud (napětí). Údaj "dvojka job" na svářečce, kterej tam konfiguroval a ukládal kdosi, vypovídá něco o pisateli, ale ne o svařovacím procesu smile.

Offline

 

#72 24-11-2023 16:30:55

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Sprchu poznám, nebylo to ve sprše ale v zkratu. Dýlka oblouku maximálně 2mm potom zkrat a furt dokola. Svářečka umí maximálně 320A a naplno nebyla maximální proud mám na pětku. Poloha no leželo to normálně na stole a vařil jsem to zezhora, proud netuším, ale asi 320/5 je 64 a bylo to na dvojku tak 128A napětí asi taky 2/5 maximálního, ale to neznám. Vypovídá to pouze to, když něco funguje tak se do toho nehrab a nenastavoval to kdosi, ale opravdovej profík. Fakt jde s kvalitní svářečkou z Rakouska nastavenou profíkem zvýšit výlet na 30mm uplně bez problémů. Někdy to jinak nejde a jde jít i dál, teď jsem to zkoušel a mezi výletem 10mm a 30mm neni rozdíl v stabilitě oblouku i kvalitě sváru.

Editoval alkoholik (24-11-2023 16:34:27)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#73 24-11-2023 17:20:52

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: Jak udělat hladší svár?

Pane ZDENÁL, takové mistry musíte brát s rezervou. Všimněte si, že do mě tady pan bububu pořád něco tlačí, ale na tohle nic. Ve firmě kde jsem dělal koupili na jeden projekt v Třineckých železárnách malou plasmu, ať se nemusí pálit všechno autogenem. Taková menší přenosná od Esab, typ už nevím. Chlápek co nám ji předváděl taky tvrdil že to v pohodě dá i materiál myslím do 20mm a na stavbě byl problém říznout i 12mm. Vím, je to i o rukách. Ale napsat někdo že svařuje s výletem drátu kolem 30mm a pořád tady uráží jiné svářeče, přitom ani nemá ponětí při jakém napětí a posuvu drátu svařuje? Hlavně že chce plat přes 40 tisíc čistého. 😄


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#74 24-11-2023 17:40:51

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 412

Re: Jak udělat hladší svár?

Nikdy jsem netvrdil, že svařuju s výletem 30mm vždy, ale jenom když to vyžaduje situace a to i víc než 30mm. Nemám v práci čas na kraviny a sledovat kolik je posuvu a napětí, ostatně je to zbytečný svářečka je profesionálně nastavená, takže mi stačí přepínat joby a to rovnou na hořáku. Koho jsem urazil? a ještě pořád? Ano plat pod 40tis. Kč je almužna, vysoce kvalitní a kvalifikovanej dělník si samozřejmě zaslouží víc než almužnu.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#75 24-11-2023 18:18:14

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4410

Re: Jak udělat hladší svár?

S výletem drátu je spojena celá řada nesmyslů i nepravd. Ale i zajímavostí.
Nechci tu psát žádné ságy, ale nesnáším technické nesmysly.

1, Drát, který se odvíjí na MIG/MAG strojích z cívky je přirozeně ohnutý do mírného oblouku. Čím je drát kvalitnější (obvykle i dražší) tim má lepší tvarovou paměť - tedy že si z tažení na průměr pamatuje, že má být rovný. Stačí hodit na podlahu 2 metry drátu odvinutého z aktuální cívky. Ten kvalitní se téměř narovná, ten horší ne a zůstane v kruzích. Pak ještě prochází drát podavačem se všemi důsledky. To ovšem znamená, že ten "horší drát" se bude při výletu i z nového průvlaku různě kroutit a ohýbat, takže už při výletu 20 mm jsou stranové úchylky třeba 2 mm a při 30 mm 3 a víc mm, což dobrému svářeči vadí, ten horší to nepozná.

2, Kvalitní svářečky - zpravidla profi stroje - pomocí zpětných vazeb a důkladné kontroly dokážou i při změně výletu drátu udržet správné napětí na vlastním oblouku tím, že neustále kontrolují jeho parametry. Pak by se dal výlet drátu hodně natáhnout.

3, Jeden z největších nesmyslů je při svařování MIG/MAG blekotat cosi o ampérách. Veškerá nastavení se provádějí výhradně na úrovni (na knoflících) napětí, tedy ve voltech - značeno V. Díky ploché charakteristice svářeček se velikost proudu (A) v oblouku řídí rychlostí posuvu drátu. Celá tzv. synergie spočívá v "naklápění" křivky oné statické charakteristiky tak aby co nejvíce odpovídala ruce, která kvrdlá s hubicí.

4, Dobrý svářeč ví a také pozná, na jakém principu vlastně funguje ochranná atmosféra, a proč tam vlastně je, když pro hoření oblouku není potřeba. A samozřejmě také ví, kolik a proč se té ochranné atmosféry přidává právě to doporučované množství. Určitě to nemá nic společného s cenou plynu.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče