SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-11-2022 10:25:20

SediCz
Člen
Registrovaný: 22-11-2022
Příspěvky: 1

Mig sváření hliníku

Zdravím, potřebuju poradit jak pracovat s MIGem aby svaril hliník l.
Otec pořídil Gude MiG 192/6K , čistý argon mám a hliníkový drát taky
Chci a tím opravit hliníkovou nástavbu od Poláků která má 4mm
Ale jakmile přiložím horák tak se mi tam uděla oxid a nejde to všude to prská a nevím už jak pokračovat s nastavením abych to sladil
Svar jsem ocisitl ,odmastil a nahřal a stejně to udělá ten černý povrch a ani tam není bod u drátu
Mám základu sváření na CO2 což mi jde dobře ale u tohodle si už nevím rady.
Děkuji moc za odpověď

Offline

 

#2 22-11-2022 11:12:02

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 369

Re: Mig sváření hliníku

daj fotky alebo urob video..


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#3 22-11-2022 13:36:11

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1105

Re: Mig sváření hliníku

Jedna z nejhorších pokusů o věc jako svářečka.
To je asi jako chtít s Trabantem předject Porsche. Jde to ale to Porsche musi stát nebo ještě líp couvat.
V tomto případě pokud se to podaří tak s jinou, a Gude se na to bude koukat z dálky.
Místo ztráty času si od někoho pujč něco co to umí bez problému nebo rovnou kup . Už i ty Číny invertory to umí slušně.
Pulz nebo dual pulz a nějakej slušnej výkon.

Prakticky to pak jde celkem stejně jak železo.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#4 22-11-2022 13:53:02

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3583

Re: Mig sváření hliníku

Jak jsem psal , kdo tomu rozumí , tak ví že MIGem to jde . A velice pěkně a rychle . Jen nesmíš používat Gude MiG 192/6K . Sledoval jsem profíky od Froníka na veletrhu v Brně . Jede to stejně jako běžná ocel .

Offline

 

#5 22-11-2022 19:54:05

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1268

Re: Mig sváření hliníku

Jde to i s tímto gude. Musíš dodržet všechny zásady, které se týkají zejména plynulosti podávání drátu, dále pak mít vhodný přídavný materiál a nastavit svářečku na sprchový proces.

Offline

 

#6 22-11-2022 20:33:16

KoHy
Člen
Registrovaný: 27-01-2020
Příspěvky: 41

Re: Mig sváření hliníku

Nastavit Güde na sprchový proces???😁

Offline

 

#7 22-11-2022 22:01:51

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2437

Re: Mig sváření hliníku

Zapomeň!!


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 22-11-2022 22:20:30

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3583

Re: Mig sváření hliníku

Vždyť je to jen prodejce .........

Offline

 

#9 23-11-2022 10:03:20

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1105

Re: Mig sváření hliníku

Ta bude nastavená ve sprchovém procesu leda tak v hutích až se zrecykluje.
Prostě nepovedený kus, šlápota vedle, smiř se stím .
Na práci to není.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#10 23-11-2022 13:09:37

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1268

Re: Mig sváření hliníku

Stav se na prodejně v Brně - CHOBOLA a tam ti to ukážu. Na plky nemám čas ani náladu.

Offline

 

#11 23-11-2022 13:25:53

habaso
Člen
Registrovaný: 12-06-2020
Příspěvky: 26

Re: Mig sváření hliníku

SediCz Tady máš video o svařování hliníku levnou ne až tak kvalitní svářečkou https://www.youtube.com/watch?v=JpHULeFRVT8 nebo lépe https://www.youtube.com/watch?v=go0YaYSG1_I. Jinak hodně černoty bývá když drát je 5356 (AlMg5) a svařovaný materiál je AlMg3 či více. Tomu se nejde vyhnout, protože magnezium se ze svarové lázně uvolňuje díky nižší teplotě tání a tvoří ty černé oxidy. Pro hliník 4mm bys měl mít pro sprchový proces proud cca 140A, napětí cca 23V a rychlost posuvu cca 10,8m/min pro 0.9mm či cca 8m/min pro 1.2mm drát. Jinak pro lepší stroje s Dual Pulsem jsem si nějaké nastavení a obrázky odložil zde http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=13397

Offline

 

#12 27-11-2022 15:17:21

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1268

Re: Mig sváření hliníku

Já svařuji nejčastěji drátem ALSi5 průměr 1 mm. Tento přídavný materiál má širší pole použití a také méně prská. Pokud je svářečka dobře seřízena tak neprská vůbec. Jaký jsi použil drát na tu polskou nástavbu? Možná je problém právě v typu přídavného drátu.

Offline

 

#13 Včera 15:49:26

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2207

Re: Mig sváření hliníku

habaso napsal(a):

SediCz Tady máš video o svařování hliníku levnou ne až tak kvalitní svářečkou https://www.youtube.com/watch?v=JpHULeFRVT8 nebo lépe https://www.youtube.com/watch?v=go0YaYSG1_I. Jinak hodně černoty bývá když drát je 5356 (AlMg5) a svařovaný materiál je AlMg3 či více. Tomu se nejde vyhnout, protože magnezium se ze svarové lázně uvolňuje díky nižší teplotě tání a tvoří ty černé oxidy. Pro hliník 4mm bys měl mít pro sprchový proces proud cca 140A, napětí cca 23V a rychlost posuvu cca 10,8m/min pro 0.9mm či cca 8m/min pro 1.2mm drát. Jinak pro lepší stroje s Dual Pulsem jsem si nějaké nastavení a obrázky odložil zde http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=13397

Já se teda nechci hádat, ale pro sprchový přenos se udává napětí > 28V. Ten údaj 23V pro sprchu se mi nezdá.
Lincoln u trubičky MC710 udává pro proud 290A 25-27V pro sprchu. A výlet drátu 25 mm.  Ale těch 25V je nejnižší hodnota, kterou jsem kde pro sprchu našel.

Offline

 

#14 Včera 19:28:00

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 930

Re: Mig sváření hliníku

Na hliníku jsou parametry nižší. Používám drát 5183 může být všude tam jako 5356 a dále AlSi5
to všechno na nízkých parametrech a slabých materiálech.Pokud je něco silnější,tak je nutný předehřev.
Sprcha s pomalým pulzem je dobrý nápad. Vyzkouším


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#15 Včera 21:46:26

habaso
Člen
Registrovaný: 12-06-2020
Příspěvky: 26

Re: Mig sváření hliníku

pafik1605 Jsi si jistý, že jsi hledal spray transfer pro hliník? :-) Protože pro hliník pro sprchu se napětí pohybuje v mezích cca 21 - 23V.

Offline

 

#16 Dnes 08:53:34

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2207

Re: Mig sváření hliníku

Nehledal, ta trubička je ocel. Ale předpokládal jsem, že fyzikální zákony platí všude stejně. Jen v sovětském svazu nabýval sin 90 stupnů kodnoty až 2,48 .... smile

Offline

 

#17 Dnes 09:35:48

habaso
Člen
Registrovaný: 12-06-2020
Příspěvky: 26

Re: Mig sváření hliníku

pafik1605 No a právě protože fyzikální zákony platí všude stejně a hliník má mimo jiné i jinou teplotu tání, tak pro sprchový proces u svařování hliníku 4mm MIGem platí těch cca 21-23V :-)

Viz mimo mnoho jiných zdrojů např. zde https://mewelding.com/mig-welding-aluminum/

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9713_recommended-welding-parameters-for-mig-welding-aluminum.jpg

Editoval habaso (Dnes 09:39:29)

Offline

 

#18 Dnes 13:33:01

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2207

Re: Mig sváření hliníku

Koukám na ten link, jsou tam zajímavý věci. Třeba že pro ER110S drát leží sprchový přenos při 300A až někde u 18V. A když se podívám na katalogovej list toho drátu, tak výrobce uvádí spray od 28V - 160A u 0,035" tlouštky drátu. U klasickýho ER70S jsou ty hranice jinde. Možná to ovlivňuje použitej plyn, chtělo by to bližší vysvětlení.
Asi nebudou ty nízký hodnoty napětí pro sprchu doporučený, netuším.

Offline

 

#19 Dnes 14:20:53

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1268

Re: Mig sváření hliníku

Pokud máš pafíku doma mašinku mig/mag, není nic jednoduššího, než si to vyzkoušet. Argon máš na tiga, hliníková cívka ALSI5 - 2 KG stojí cca 1000kč a hořák s teflonovým bowdenem cca 3000 kč. Pak už stačí pár odřezků cca 4mm silné hliníkové pásoviny, zavřít se na pár hodin do dílny a trénovat. Tento způsob svařování slitin AL je velice produktivní, šetří plyn i čas a když se to umí i ty sváry vypadají celkem dobře. Považuji to za doplnkový způsob k metodě tig AC/DC. Použití na dlouhé rovné svary. Před několika lety zde na foru byl nějaký čodiš, který si chtěl postavit hliníkovou rybářskou loď. Po mnoha protichůdných odpovědí od místních bardů se za mnou stavil, vybrali jsme obyčejné levné cočko a dnes už brázdí vody někde v deltě dunaje. Myslím , že dokonce těch lodí postavil několik.

Offline

 

#20 Dnes 14:58:23

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3919

Re: Mig sváření hliníku

Jo,  na tu  diskuzi  o  stavbě lodi  z hliníkového  plechu  si  pamatuji.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče