SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 15-11-2022 12:13:10

František N.
Člen
Registrovaný: 15-11-2022
Příspěvky: 1

Kolmé svaření U profilů

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat jak se v praxi provádí svár dvou U profilů.
Používá se způsob na jak je na obrázku, nebo se v označeném místě profil upraví jinak a svár se provádí také.

https://1iq.cz/img/j3zDM/m2NRk.jpg

Offline

 

#2 15-11-2022 14:08:49

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 183

Re: Kolmé svaření U profilů

Priruby k sobe natocis tak, aby na obou stranach smerovaly vne a stojny dovnitr? Potom udelat na obou stranach u stojen ukos 45 stupnu jako u ramecku. Snaze se to svari, ale hlavne budes mit min koutovych svaru (a tim i o neco mensi deformaci).
Naproti tomu pokud bys delal to, co mas na nakresu (pokud dobre rozumim), jakoze odriznes na jednom z profilu z obou stojen ctverec, tak budes mit dalsi 2 koutove svary (ten koutovy svar bude o neco vice deformovat stojny a potahne je dolu). Navic kazdym nariznutim profilu se ten nejak prohne, ty valcovane profily maji docela velke vnitrni pnuti.
Hlavni problem bude ale jiny, udrzet kolmost. Pokud je to nejake masivni ucko tak sverky to neudrzi, nastavil bych uhel pred svarenim mozna na 92-93 stupnu, to bude chtit vyzkouset podle sily steny a cim budes varit. Pokud mas svarovat vic kusu a chces mit zaruceny stejny uhel, tak si udelej nejaky pripravek.

Ja s profily bojuju porad. Pul dne borusim a licuju, pak to svarim a stejne je to blbe. Ted jsem delal velike police do sine, na tom mi dost zalezelo. Pac vinkle nemaji 90 stupnu ani vne, je to nejak 88-89 a uvnitr uplne mimo, tak smerem ke stolu se to neda licovat. Nakonec jsem si udelal pripravek z nejakeho plochace a k nemu to heftnul. Jakz takz to udrzelo a byla zarucena jakas takas reprodukovatelnost.

Doporucuji mit pred svarenim vyvrtane vsechny otvory, pak se s tim uz ve stojanu nedomluvis, nedosahne vrtak apod. a budes muset vrtat rucni vrtackou.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2274_img_1428.jpg

Editoval Jakobo (15-11-2022 14:59:15)

Offline

 

#3 15-11-2022 18:42:19

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4203

Re: Kolmé svaření U profilů

Záleží na tom, jak je stanoven požadavek na mechanickou pevnost a zatížení při samotném použití.
Pokud není požadavek na maximální odolnost spoje, pak vyhoví "rovné" sváry podle výkresu. Pokud je požadavek na kvalitní spoj, tak nutné aby výřez na vkládaném profilu (I, U) kopíroval vniřní profil daného U profilu (nebo i I profilu) a svár se provádí prostě všude, oboustraně. Smykové napětí je prevít a dynamické zatížení ještě větší. Jinak by totiž stačilo rovný konec jednoho profilu přivařit k rovné ploše profilu druhého.  To se ostatně stejně dělá pri různých velikostech potkávajících se profilů.

Offline

 

#4 17-11-2022 17:29:32

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 369

Re: Kolmé svaření U profilů

ako píše jirkati, závisi na zaťažení, my si plechy do 15mm vieme ohnuť sami takže máme rovnobežné hrany resp výpalky su prisposobene aby tam tato medzera nebola, iba maly trojuholníkový otvor ktorý sa nevyvára, pomaha odtekat kvapalinam ci uz je to farba, alebo potom oleje, voda a tak. Rohy nevyvárame kvoli koncentrácii napatí vo zvaroch a naslednemu praskaniu zvarov.


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče