SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 26-12-2011 00:17:59

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Svařování karoserie

Ja som zas vyváral iba podvozok svojho fiatu 126 ,ale na karosérii z vonku som nikdy nič nerobil....
Preto sa pýtam ako na to smile
Pár fotiek:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/174_lava_vana_zad.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/174_hpim2614.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/174_pred.jpg

Berte ma ako amatéra , nikdy predtým som to ešte nerobil smile .

Offline

 

#27 26-12-2011 04:51:22

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: Svařování karoserie

ZDENÁL napsal(a):

Kdysi jsem se také pokoušel svařovat auto metodou MMA. Nejlépe to šlo tak , že jsem si vzal do levé ruky drát  G104 průměr cca 4 mm , ten jsem přiložil do místa svaru , na něm zapálil oblouk a i dále ho do oblouku přidával. Pak se to muselo hodně brousit , ale drželo to.

Na to si taky vzpomínám. A když nebyl drát, stačila otlučená (zbavená strusky) elektroda. smile smile

Offline

 

#28 26-12-2011 06:09:23

ulitej
Člen
Registrovaný: 11-02-2011
Příspěvky: 252

Re: Svařování karoserie

Frank napsal(a):

ZDENÁL napsal(a):

Kdysi jsem se také pokoušel svařovat auto metodou MMA. Nejlépe to šlo tak , že jsem si vzal do levé ruky drát  G104 průměr cca 4 mm , ten jsem přiložil do místa svaru , na něm zapálil oblouk a i dále ho do oblouku přidával. Pak se to muselo hodně brousit , ale drželo to.

Na to si taky vzpomínám. A když nebyl drát, stačila otlučená (zbavená strusky) elektroda. smile smile

Dobrá bodovačka , bylo lepší mít větší proud nebo opačně.??????
Zaplať pámbů , že už............


Pegas 160 Mig/Mag SYN

Offline

 

#29 26-12-2011 08:54:19

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: Svařování karoserie

Zdravím,před pár lety jsme dělaly BMW,jenže nebylo na nej vůbec nic,vše se vyrábělo doma s tabulí plechu(0,8mm).
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3027_snimek_2_084.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3027_snimek_2_082.jpg


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3027_snimek_2_083.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3027_snimek_2_014.jpg
A výsledek je zde,kopie vozu BMW M3 e30


MIG/MAG - WLSP 315si ; WTU 315-34 MIG + MIG 30 ; GCE autogen - C2H2+O2 ; PB + O2 ; navařovací souprva NPK-1;RSOMA řezací stroj
MMA - Triodyn RK 320 ; WTU 500-3 ; WTU 315-3 ; UTA-200-1
TIG - MA 315 AC/DC ; Triodyn TIG 30 (DC)
CUT - PLASMA CUT 40 - 70(pro ruční) ;  CNC vypalovací automat (plasma/autogen) 3000 x 8000 mm (PLASMA CUT 120)

Offline

 

#30 26-12-2011 09:47:17

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Svařování karoserie

m.evil na to že jste byl začatečnik, jeto dost dobre.... a Michal01 to opravene BMW vypada luxusne po opravě....


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#31 26-12-2011 11:01:17

ulitej
Člen
Registrovaný: 11-02-2011
Příspěvky: 252

Re: Svařování karoserie

ideální auto stou hranou na opravu  nemám pravdu?
Chce to čas .........,a nebát se toho.


Pegas 160 Mig/Mag SYN

Offline

 

#32 26-12-2011 19:26:39

Mosin
Člen
Registrovaný: 01-11-2011
Příspěvky: 35

Re: Svařování karoserie

m.evil: Ono to zase nějakou dobu vydrží, ale jinak, je to veskrze spatně smile Prohlédl jsem si ty obrázky, je tam spousta  koroze a vůbec, takhle se to nedělá... smile

Všechno musí pryč, tapecírunk, těsnící gumy, kabely, barva, antikorozní a tlumící materiály, koroze. Musí být odbroušeno a odřezáno až na zdravý plech. Chybějící plechy buď koupit, coby "repair" plechy, nebo vyrobit mimo auto podle šablony, kterou si vyrobíš. Z kousků plechu přímo na autě, to smolej amatéři a stojí to za prd. Budeš potřebovat nářadí pro tvarování plechu.

Ale nenech se otrávit ani odradit, já nejsem karosář ani klempíř, jsem jen vyučený automechanik a pár aut už jsem udělal, jenže to bylo v době, kdy tomuto oboru vládl autogen a s tím, jsem to uměl.


MMA Beno Filip 150 / Pegas 160 MIG SYN / PB+O2

Offline

 

#33 26-12-2011 19:50:53

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Svařování karoserie

Ja viem že to není dokonalé , veď som to nikdy predtým nerobil ako som už spomínal.... 
Tu koróziu som potom odbrusil drôteným kotúčom vo vŕtačke
Natrel som to odhrdzovačom  , na to som dal základnú farbu.
Naniesol som ten karosársky git BODY999 na spoje a nakoniec cele pretrel syntetickou farbou.
Zo spodnej strany išiel odhrdzovač , základný náter a tak asfalt BODY.
Nič s toho by doteraz nebolo zhnilo , dopomohol k tomu ten filc pod kobercom.
Ten nasiakol vodou a všetko hnilo.
A samozrejme tomu pomohli aj zle tesnenia dverí.
Ja som sa vždy divil , prečo je sedadlo mokre po daždi...

Offline

 

#34 26-12-2011 20:55:17

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: Svařování karoserie

ulitej-Zdravím,s tou hranou to nebylo až tak katasrofální,horší to bylo se zástavbou motoru.Původně tam byl 2.0i a my jsme tam nacpali originál s M5 e34(3.6i).

Mosin-Já bych v první řadě chtěl vidět tebou vyvařované auto.Ono by nebylo od věci kdyby nám autor ukázal nějaké své foto vlastní práce,aby jsme vyděli kdo vůbec píše.Ještě jsem nevyděl autoklempíře který  by si dělal šablony;možná ve výjmečných případech.Na práci co dělal m.evil není zapotřebí žádného speciálního nářadí;stačí nůžky na plech a kladívko.
Dle mého názoru tady ukázal více než nadprůměrný výsledek své práce který je pro takový vůz více než dostačující.
Akorát bych určitě doporučil,sváry(nebo body) trošku obrousit a přetáhnout je přetíratelným silikonem kvůli těsnosti vůči vodě a vlhkosti.A ty koberce bych tam už určitě nedával;lepší by bylo použít líno nebo gumu,není to přece žádný Mercedes


MIG/MAG - WLSP 315si ; WTU 315-34 MIG + MIG 30 ; GCE autogen - C2H2+O2 ; PB + O2 ; navařovací souprva NPK-1;RSOMA řezací stroj
MMA - Triodyn RK 320 ; WTU 500-3 ; WTU 315-3 ; UTA-200-1
TIG - MA 315 AC/DC ; Triodyn TIG 30 (DC)
CUT - PLASMA CUT 40 - 70(pro ruční) ;  CNC vypalovací automat (plasma/autogen) 3000 x 8000 mm (PLASMA CUT 120)

Offline

 

#35 26-12-2011 21:17:55

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svařování karoserie

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph … mp;start=0

toto je jedna z mojich prac... uz je to davnejsie a ako sa hovori dnes by som to zase urobil trochu inac.

Offline

 

#36 26-12-2011 21:42:44

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Svařování karoserie

SO 545 napsal(a):

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=1836&start=0

toto je jedna z mojich prac... uz je to davnejsie a ako sa hovori dnes by som to zase urobil trochu inac.

ty brdo to je nadhera,roky dozadu mal foter š-100 od jedneho dedka,keby sa bolo nastriekalo tak by bolo ako nove,bolo v super stave aj lutujem ze to slo do srotu

Offline

 

#37 28-12-2011 13:57:32

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 335

Re: Svařování karoserie

Moc se mi líbí všecka práce, kterou jste tu prezentovali.

Chtěl bych vám doporučit nějaké tmely a barvy, se kterýma dosáhnete skvělých výsledků.

Auto Seal používám na utěsnění svárů a vyplnění mezer, dobře se s ním pracuje.
http://www.barvyturnov.cz/net_control/module/produkty/produkty/media/max_169.jpg
Jako základovku zkuste Alkyton Penetrátor s rybím tukem (vytěsňuje vodu)
http://www.drostra.cz/ProductPictures/Thm/VM09_1.jpg
Většinu dalších přípravku najdete ZDE

Pokud chcete svému autu dopřát to nejlepší, inspirujte se! Pokud šetříte, radši to nečtěte big_smile

Editoval gondis (28-12-2011 13:59:07)

Offline

 

#38 28-12-2011 19:57:41

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svařování karoserie

to gondis     tieto ceny su v podstate startovne co sa tyka highendu v lakirnictve.
                  ale ako zaciatok ku kvalite to urcite je.

Offline

 

#39 29-12-2011 10:49:18

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4491

Re: Svařování karoserie

Cena záleží od požadované výdrže. Na škodovku 105, která má přežít poslední STK a potom bude za dva roky "uježděna" každodenním ježděním 50 kilometrů do práce se dá něco podstatně levnějšího než na nějaké současnéauto, co má beze stopy rzi vydržet minimálně dalších 5 let.

Jinak je třeba shánět autoopravárenský nátěrový systém  nebo nátěrový systém pro opravované auto atd.  Každý trochu větší solidnější výrobce barev pro auta takový systém má. Systém je nejlepší použít kompletní od jednoho výrobce, protože je sladěný, od očištění plechů od mastnoty, rzi a okují po vrchní email. Pokud má vydržet co nejdéle, nesmí se šetřit hlavně na spodku , očištění a přípravě plechů než na vrchním emailu.

Body jsou jinak řecká firma sídlicí v tuším Krnově, před lety byli docela dobří, nyní snad taky.

Editoval Radim (29-12-2011 10:51:03)

Offline

 

#40 29-12-2011 14:04:28

sqad
Člen
Registrovaný: 04-01-2008
Příspěvky: 246

Re: Svařování karoserie

Vedeli by Ste mi, prosím, poradiť nejakú firmu, ktorá predáva produkty f. Body?
Potreboval by som kúpiť na moju Tatru farbu Fiat 601 (čierna prelakovateľná) na opravu drobných škrabancov, ale nikde som sa nedopátral ich stránky...

Offline

 

#41 29-12-2011 20:52:28

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svařování karoserie

601 je cislo farby ? viem ze fiat ma znacenie 3cislom ale presne kody nato mam malu hlavu.
ale ak je to tak kup farbu kdekolvek kde miesaju autolaky.

Offline

 

#42 29-12-2011 21:56:21

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4724
Web

Re: Svařování karoserie


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#43 30-12-2011 10:03:21

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4491

Re: Svařování karoserie

Offline

 

#44 30-12-2011 22:57:10

sqad
Člen
Registrovaný: 04-01-2008
Příspěvky: 246

Re: Svařování karoserie

SO 545: Presne neviem, iba od predchádzajúceho majiteľa som dostal informáciu že je to týmto nalakované (Body Fiat 601 čierna)...

Ďakujem za linky páni, pozriem.

Editoval sqad (30-12-2011 23:00:56)

Offline

 

#45 31-12-2011 13:30:04

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svařování karoserie

Tak potom je to fakt cierna zakladna od fiatu.

Na miesaju ti to aj u teba v meste v kazdej predajni kde miesaju autofarby.

Niekedy je dobre vediet akym systemom a znackou ti to lakovali.

Samotny kod farby nezarucuje ze bude sediet od kazdeho vyrobcu hoci je to cierna farba.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče