SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 07-06-2009 19:02:01

lolin
Člen
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 1

Svařování karoserie

Dobrý večer, už jsem tady něco k tomuto tématu našel, ale přesto se zkusím zeptat znovu..Jsem svářeč amatér, samouk a chtěl bych si zkusit opravit kaslu na autě..Obecné zásady jsem se tady dočetl, ale mám problém, že moje svářečka má nejmenší proud 60 A, což bude asi moc, co?Další otázka, jaké na to pořídit elektrody?Taky mám vyhlídlou na podobné svařování "supermarketovou" svářečku o svařovacím proudu 30 A - 100 A, ale zase napětí tam je pouze 46 V..Ale nevím, jestli má smysl ji kupovat, když by to třeba šlo i s tou dosavadní..Díky moc za rady, Honza.

Offline

 

#2 07-06-2009 20:38:39

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: Svařování karoserie

pokud jsi tu již něco o tom našel tak víš že každej řekl že alektrody ani náhodou takže nechápu tvuj dotaz

Offline

 

#3 07-06-2009 22:56:37

780622
Člen
Místo: dechtice sr
Registrovaný: 05-10-2008
Příspěvky: 367

Re: Svařování karoserie

lolin napsal(a):

Dobrý večer, už jsem tady něco k tomuto tématu našel, ale přesto se zkusím zeptat znovu..Jsem svářeč amatér, samouk a chtěl bych si zkusit opravit kaslu na autě..Obecné zásady jsem se tady dočetl, ale mám problém, že moje svářečka má nejmenší proud 60 A, což bude asi moc, co?Další otázka, jaké na to pořídit elektrody?Taky mám vyhlídlou na podobné svařování "supermarketovou" svářečku o svařovacím proudu 30 A - 100 A, ale zase napětí tam je pouze 46 V..Ale nevím, jestli má smysl ji kupovat, když by to třeba šlo i s tou dosavadní..Díky moc za rady, Honza.

na elektrody a MMA zvaracku zabudni pri vyvarani auta. potrebujes MIG/MAG (to je ta kde je ochranny plyn CO2) popr. na nejake "specialne zvary" TIG (ochranny plyn Ar). vsetko sa to tu uz snad milionkrat riesilo...


EWT (Ingsteel)
9002X + RallyMig161i + Ideal Praktik MMA220

Offline

 

#4 07-06-2009 23:33:02

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Svařování karoserie

Presne tak a opakuje sa to neustále dookola.
Obalenou elektródou sa auto vyvariť NEDA!

Offline

 

#5 08-06-2009 12:53:50

hanspunk
Člen
Registrovaný: 15-12-2008
Příspěvky: 27

Re: Svařování karoserie

Ale dá, jen je to nouzovka. Taky jsem se tu na to párkrát ptal a nakonec jsem to minulý týden prubnul na tvrdo. Ale invertorem štelovatelným od 10A s nerez jednašestkama elektrodama OK 63.20, kterýma se jakžtakž dá už od 15A!!! Nicméně je to pak spíš jakoby spájené natvrdo. Jenže to byla fakt jen nouzovka a víceméně zkouška vyvolaná faktem, že jsem k tomu měl onen zdroj. Se 60A se dá auto elektrodou leda rozřezat a kupovat si nějakou marketovou svářečku kvůli vyvaření kastle je ztráta peněz - kastle s tím vyvařit stejně pořádně nepůjde.

Offline

 

#6 08-06-2009 13:09:17

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: Svařování karoserie

no máš sice trošku pravdu ale opravdu je to jen nouzovka a navíc dost chabá a navíc tuhle nouzovku si muže dovolit opravdu jen svářeč ne nějakej amatér čili suma sumárum s elektrodou na kastli auta je blbost

Offline

 

#7 08-06-2009 15:37:46

hanspunk
Člen
Registrovaný: 15-12-2008
Příspěvky: 27

Re: Svařování karoserie

Jasně,že je to blbost. Jen jsem popíral,že to vůbec nejde. Chabá nouzovka to je, ale kvůli pár stehům v místech kde nezáleží extra na pevnosti a jednomu sváru na podběhu, kde je zase o dost silnější plech(odhadem tak dvojka), si COčko kupovat nebudu. Navíc to vše na starém autě. Nicméně rozhodně nejsem žádný profi svářeč a zvládl jsem to(že by talent od přírody :-D). Profi svářeč by takovou prasečinu nedělal a vzal by na to to CO. Ale už se to tu probíralo fakt hodněkrát, takže já už k tomu jen toliko: Jde to, ale dře to. A k...a hodně to dře.

Offline

 

#8 08-06-2009 15:47:03

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: Svařování karoserie

no to ale mluvíme oba u  uplně něčem jiném kastla auta je z plechu pod 1 mm ty mluvíš o plechu 2 mm a ten samozřejmě jde elektrodou svařovat uplně normálně

Offline

 

#9 08-06-2009 21:43:36

sqad
Člen
Registrovaný: 04-01-2008
Příspěvky: 246

Re: Svařování karoserie

Osobne nepoznám osobné auto, ktoré má podbehy z 2 mm plechu - napr. tatra 603 tak 1,1 - 1,2 max.
Jedine co alebo tig, ak nechceš kupovať, možno by bola možnosť skúsiť si niečo zapožičať...

Editoval sqad (08-06-2009 21:44:07)

Offline

 

#10 08-06-2009 22:08:58

hanspunk
Člen
Registrovaný: 15-12-2008
Příspěvky: 27

Re: Svařování karoserie

Ne, nemluvíme o něčem jiném. Já psal pár stehů(konkrétně na pátých dveřích) a(tedy k tomu) podběhy kde je silnější plech.

Nevím jak Tatra 613, ale u aut co jsem měl já(různé starší Renaulty) byl vždy podběh v horní části(resp. tam kde je uchycení tlumiče) z poměrně silného plechu. Hodnotu 2mm jsem si samosebou vycucal z prstu, nijak jsem to neměřil. Každopádně tam to šlo vařit jedna báseň.

Edit:Jen abychom si rozuměli, auto na kterém zkouším tohle voodoo mě stálo necelých 5.000 a nečekám od toho nějakou trvanlivost, natož estetiku. Kdo to s vyvařením myslí vážně, ať na elektrody opravdu zapomene.

Editoval hanspunk (08-06-2009 22:18:53)

Offline

 

#11 08-06-2009 22:39:41

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: Svařování karoserie

no ono starší auta měli opravdu ty plechy 1 až 1,5 mm ale u novějších teda i 10 let je to 0,8 i méně a plech 1,5 se dá svařovat trafem uplně v pohodě.Ale shodnem se na tom že pokud to má jen trošičku vypadat tak určitě ne trafo.

Offline

 

#12 08-06-2009 23:28:02

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4491

Re: Svařování karoserie

aumirek napsal(a):

no ono starší auta měli opravdu ty plechy 1 až 1,5 mm ale u novějších teda i 10 let je to 0,8 i méně a plech 1,5 se dá svařovat trafem uplně v pohodě.Ale shodnem se na tom že pokud to má jen trošičku vypadat tak určitě ne trafo.

To byste museli jít tak o 60 let zpátky. Jak se na karosérie začal používat hlubokotažný plech. začaly se dělat z plechu tak 0,8 silného. Podběhy a podvozek je přirozeně něco jiného, zase ale jak se kvůli zvýšení bezpečnosti púrosadily deformační zóny, začaly se i tyto díly dělat z poměrně tenkých materiálů

Offline

 

#13 08-06-2009 23:44:58

aumirek
Člen
Registrovaný: 05-03-2007
Příspěvky: 149

Re: Svařování karoserie

radim souhlas ono moje první auto mělo dřevěnej rám a na tom plech a pak třebas P70 předchudce trabanta ten měl i dřevěnou podlahu

Offline

 

#14 10-06-2009 21:48:25

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1550

Re: Svařování karoserie

Kdysi jsem se také pokoušel svařovat auto metodou MMA. Nejlépe to šlo tak , že jsem si vzal do levé ruky drát  G104 průměr cca 4 mm , ten jsem přiložil do místa svaru , na něm zapálil oblouk a i dále ho do oblouku přidával. Pak se to muselo hodně brousit , ale drželo to.

Offline

 

#15 11-06-2009 13:48:21

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4491

Re: Svařování karoserie

No, z novějších aut byl silnější materiál často na speciálech. Co vím kolega svářeč si třeba velice pochvaloval trabant, protože ten měl kostru z sériových jaklů. Takže problémy s prokorodováním žádné nebyly, když u trabanta jakl prorezl, prostě se prorezlý kus ufikl a místo něho navařil nový kus jaklu a nikdo nic nepoznal. Třeba ruský Moskvič měl solidní prahy a spodní rám, svařený snad z běžných odlévaných hutních T a L profilů, jednou jsem moskvič pomáhal přetáčet na kolíbce. Potom rámy z běžných jaklů měly ještě poměrně nedávno vyráběná malosériová spíše průmyslová vozidla, jako třeba vysokozdvižné vozíky, potom Tatra Beta, možná i multikáry a další.

Offline

 

#16 25-12-2011 19:55:32

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Svařování karoserie

Vedeli by ste mi niekto poradiť, ako vymeniť prehrdzavené lemy na blatníku škody forman?
Predstavujem si to tak ,že skorodované miesto vyrežem a nahradím novým plechom.
Otázka ale znie:Priložiť plechy vedľa seba a zvariť ich na tupo ?
Alebo sa prepálim až na druhu stranu?

Offline

 

#17 25-12-2011 20:10:10

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Svařování karoserie

Pekne ich cez seba preloz (3-5mm) asi nebudes mat falcovacie klieste ale aj tak.
Ak by to malo byt zafalcovane a prebodovane tak by to bolo v pohode skoro 1cm.

Miesto na osetrenie dutin tam je az az.

Offline

 

#18 25-12-2011 20:13:21

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: Svařování karoserie

m.evil napsal(a):

Otázka ale znie:Priložiť plechy vedľa seba a zvariť ich na tupo ?
Alebo sa prepálim až na druhu stranu?

Zdravím,nejlépe to půjde s pomocí lemovacích kleští.Okraj nalemovat a nový lem usadit do okraje a nastehovat.
Předpokládám že se nevyhneš i výměně podběhu.


MIG/MAG - WLSP 315si ; WTU 315-34 MIG + MIG 30 ; GCE autogen - C2H2+O2 ; PB + O2 ; navařovací souprva NPK-1;RSOMA řezací stroj
MMA - Triodyn RK 320 ; WTU 500-3 ; WTU 315-3 ; UTA-200-1
TIG - MA 315 AC/DC ; Triodyn TIG 30 (DC)
CUT - PLASMA CUT 40 - 70(pro ruční) ;  CNC vypalovací automat (plasma/autogen) 3000 x 8000 mm (PLASMA CUT 120)

Offline

 

#19 25-12-2011 20:15:10

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8553

Re: Svařování karoserie

Existuje více způsobů. Buď jak popisujete, přiříznout úplně přesně a svařit to na tupo. Tohle je asi nejnamáhavější způsob a náročný na přesnost, jinak to stojí za hovínko.
Nebo to podsadit asi 0,5mm pod zbytek sloupku a zavařit. Nebo jak to dělají profíci a vylisovat na konci lemu falc a také to podsadit pod zbytek sloupku. Takhle to bude alespoň zároveň a bude méně práce s kitováním.
Jen pozor! U kombíků jako je Forman a Felda combi je třeba dávat pozor, protože zadní blatníky jsou delší než u krátkého favorita nebo feliny a když to přeženete se svařováním, tak se to začne vlnit. Tak raději pár bodíků z jedné strany, pár z druhé strany. Potom chvíli počkat a pak pokračovat.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#20 25-12-2011 20:31:26

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Svařování karoserie

natechto fotkach uvidite jak se to děla lemy se daji sehnat na aukru nebo přes OB auto to je firma co skoupila skladove zasoby škoda auto a ted je vyprodava :http://www.autoklempir-olomouc.cz/index_soubory/galerie.htm  ja jsem na aukru sehnal lemy na zadek me feliny kombi trochujsem to přehnal z bodovanim lemy se mi začali kroutit tak tam přišlo tošku vice kitu, pak jsem přestříkal brousitelnym podkladam _plničem pak přebrousil do hladka na nastrikal barvou... od tedoby je felda bez problemu už jeto vice než pul roku to jsem spravoval zadní lemy, cast podběhu zadního a kousky prahu jak v zadu tak ve předu čela prahu v předu udelal jsem po vyvaření nater zakladem 2x,2x vrchnim lakem, pak 2x body  a nainstaloval jsem do blatníku plastove kryty  a dobře utesnil specialnimy tmely na karoserie i přeštříkatelnymi barvou ješte me na jaře čekají přední blatniky vymenit za nove...+ lak po domacku kompresorem namichany profesionalně..

Editoval alll (25-12-2011 20:43:02)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#21 25-12-2011 20:45:34

ulitej
Člen
Registrovaný: 11-02-2011
Příspěvky: 252

Re: Svařování karoserie

Takže pro mě jako teoretika nějaké téma na pokec.
Protože jsem to už viděl u nás v klempírně tak asi ten dražš a jednodužší případ.
Používají celý blok (ted si uvědomji že mluvím o felícii) zadního ¨blatníku a říznnou ve vodorovné části - samožřejmě je tam dost velký odpad z továrního výlisku , ale nač se patlat i se sklem (boční okénko) .
Jinak já osobně se chystám na opravu také zadních lemů na své Hyudai Lantra - tam ,ale nejsou k sehnání jen lemy na opravu takže než nákup origo zadního blatníku za cca 4k tak jsem vymyslel nákup předního blatníku Peguet 205 , vyříznu schnilý plech a obkreslím místo "střetu" staré kastle s novým materiálem , nový matroš musí být zvětšen o délku falcu co udělají falcovací kleště a do starého plechu se proděrují bodovací díry , tyto se zbodují postupně k sobě vždy se střídáním levá pravá aby se to nezkrotilo - jak bylo zde na foru vždy nabádáno ŽE.
ještě pro zajímavost odkaz na falcovací a děrovací kleště.
http://shop.boukal.cz/rucni-naradi/kles … vaci-tama/
http://www.kleste.cz/lemovaci-kleste/130/
nebo ještě lepší
http://www.bow.cz/produkt/2404800-lemov … 1-lag-pro/
Takže práci zdar

Editoval ulitej (25-12-2011 20:50:17)


Pegas 160 Mig/Mag SYN

Offline

 

#22 25-12-2011 20:52:55

ulitej
Člen
Registrovaný: 11-02-2011
Příspěvky: 252

Re: Svařování karoserie

Může někdo popsat jak postupovat při sváření na tupo těhle karosářských věcí - na co si dát sakra majlza a čeho se vyvarovat .


Pegas 160 Mig/Mag SYN

Offline

 

#23 25-12-2011 21:18:47

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Svařování karoserie

Tak diky  za rady , už tomu rozumiem.
A vedeli by ste mi ešte poradiť nejaký tmel ?
Predpokladám , že ten tmel ide na surový plech bez náteru....
Mám to zhnite len pod tým malým plastovým lemom.
Asi sa tam držala voda alebo čo .....

Editoval m.evil (25-12-2011 21:33:01)

Offline

 

#24 25-12-2011 21:44:17

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Svařování karoserie

tak to se bude jen zdat , že je to shnile jen tam až to rozdělate tak zjistíte že rozsach  zhnití je daleko vetší musi se vyřezat až do zdraveho materialu  a novy plech napasovat jinak se používa normalní karosařsky temel ze skelnym vlaknem_body fiber 2 složkovy_ na hube nerovnosti pak je na strředni nerovnosti a takzvany_finiš ten nejjemnejší...  http://tuning.autodoplnky.cz/autokosmet … y/smid-99/


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#25 25-12-2011 22:28:11

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8553

Re: Svařování karoserie

Lem jde koupit třeba tady:http://www.obautodily.cz/13_14-karoserie-strana9
Já jsem zase četl na netu, že nevykoupily hotové díly, ale mašiny na výrobu těch karosářských dílů. To je jedno.
Tmel použít podle toho, jak to bude udělané. Pokud nebudou moc velké nerovnosti, nebál bych se použít normální tmel pro větší nerovnosti. Já to tak dělám a nikdy nebyl problém. A to jsem už pár aut povyvařoval. U toho svařování na tupo je problém v tom, aby to bylo přesně uříznuté a připravené bez mezer, jinak se to propaluje. Záleží samozřejmě na šikovnosti svářeče.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče