SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
|
Nejste přihlášen(a)
Offline
Pánové, děkuji moc všem! Hodně jste mi pomohli v rozhodování a řešení pomsty mých předků. Speciálně Adamw140 to rozsekl. ![]()
S ohledem na složité řešení klasické křídlové brány (těch 140° je prostě problém) a nutnosti mít průjezd aspoň 5m jsem rezignoval a půjdu do samonosného posuvu.
Půjde do kovářské barvy nebo barevného laku, pozink v žádném případě a nějak se jí pokusím obložit, aby nebyl vidět jenom rám..
Křídlovku jsem chtěl, protože už tu historicky byla a ze všech stran byla obrostlá stromy nebo keři. Pro samonosný posuv budu muset přesadit popínavé růže a trochu prostříhat zelený plot. Pro kolejnicový systém bych musel růže sice jenom prostříhat, ale 11m základ pod kolejnici taky něco stojí a musel bych bagrovat v zeleném plotu.Navíc se bojím problémů, až zelený plot zase obrazí a na kolejnici by padalo listí a větve. Chodit to pořád čistit, se mi moc nechce.
Díky moc
Offline
Delam to uz 19 let. Tak se pokusim ted zase dat jednu radu - spis zkusenost. Nikdy nekupuj 5-ti kolovy vozik a rovny c- profil. Koliba se jako prase a sily na posuv jsou zbytecne vysoke. Vzdy beru 8mi kolovy a profil se sikmymi stojinami. Jezdi lehce neni treba drazsi a silnejsi motor. Nicmene pozor!! U rozmeru 4,5-4,7m sirky vjezdu se lame pouziti sady pro male a stredni brany. Cena je rozdilna (8/16t) a tak proto bych jeste trochu prehodnotil rozmery.
Dalsi mytus je ze nesena je bezudrzbova - blbost rostliny obecne temhle vecem vadi a ani kolejnice neni s trochou bordelu tak uplne marna. Rozhodovani je tezky a nezavidim ale poctive z dobrych komponentu udelana brana vydrzi nesmysly a protoze se zivim vic opravami nez novym vim ze i kdyz se pokazi lze to opravit bez potizi. Je uplne fuk jestli jekl nebo trubka ale pozor konstrukce pro tezke vyplne musi byt hodne silne. I vypln se musi brat v potaz hned na zacatku.
Offline
Adamw140: Děkuju za tipy.
Ty 8mi kolové vozíky už jsem měl vyhlédnuté, ty malé mě ani nenapadly. U BFT jsem našel jenom posuv do 600kg, tak doufám, že těch 5m dá. Stará brána měla průjezd 4,4m a kvůli úzké ulici jsem měl obrovský problém zacouvat sem s 3m vlekem. Snad ten "půlmetr" navíc nebude takový problém. I těch 16tis. je pořád lepší částka, než ty speciální pohony pro křídlové brány, co mi hrozily teď.
Mohu se jenom zeptat, jestli má význam dělat základ pro "zadní patku" v které by měla být brána ukotvená v otevřeném stavu? Všechny stavební přípravy co jsem prošel sní nepočítají, ale na fotkách hotových bran se vyskytuje. ![]()
Offline
Smysl to ma urcite ale dela se spis tam kde se predpoklada dlouho otevrena brana (firmy kde rano otevrou a cely den zustava otevreno) privatni brany ji vetsinou nemaji.
Nejde jen o motor v bft katalogu jsou motory do 3500kg jde o velikost c- profilu voziku atd takze jestlize skocim se sadou voziku vys uz je lepsi nedavat deimos (600) ale ares (1000-2000kg) neb ma sneka uvnitr mnohem bytelnejsiho a taky lepsi loziska a vydrzi dlouho.
Na vjizdeni ma u kridel vliv i tunel ktery tvori za vratovym otvorem to u posuvne odpada ale chapu jestli je ouzka cesta nemusi ani 5m byt komfortni - situaci jsem nevidel a prenest prez internet nejde.
Offline
Jo jinak veskerej sortiment bft (lze objednat u me) ale neposilam postou a zbytek vlastne umim taky. Ruzni prodejci maji vse jen v nejprodavenejsich verzich a ani tomu moc nerozumi tam to prodejem konci. Neberte to prosim jako reklamu spis jde o pomoc s problematikou ktere se venuji.
Dalsim problemem pri vyrobe bude ze pri 5m otvoru brana bude celkovych cca 7,3 a jak manipulace tak ostatni prace budou slozitejsi protoze vsechny profily jsou v 6 m. Takove navareni c-profilu tak aby svarovy kov neprotekl dovnitr kde jezdi vozik - ten by pak nejezdil ale zaroven pevne svarit nastaveni o 1,3m k sobe neni lehke.
Doporucuju fakt prohlidku nekym kdo to zna a navrhne reseni ktere bude fajn.
Ja operuju jen v praze a okoli ovsem ted o prazdninach cestujeme vic.
Offline
Adame je na vás nějaký kontakt? Já jsem Pha-Západ, takže kousek. Já tu bránu můžu ještě o 20cm zmenšit jiným vyzděním sloupku, ale je otázka, jestli to má význam.
Ta celková délka je nějak moc ne? Všude se uvádí průjezd + 1/3, což mi vycházelo na 6,7m.
Offline
Jen jsem to bral odhadem - nepocital
Ale 1/3 z 5 je 1,67 pocitam s rezervou 1,7 + 150mm od osy voziku na kazdou stranu + 130mm dojezdove kolecko a aby to do sebe nenarazelo necham 20mm vuli a 60mm presazeni prez otvor do kapsy. Me vychazi 7260mm velice me mrzi ze se muj odhad mirne sekl....😀
Ono to bude fungovat i na 6,7 to jo ale jak a jak dlouho. Z tohoto duvodu jsem nekolikrat provadel vymenu c a voziku. Vozim na to v aute nejaky moudry katalogy kde je to polopaticky vysvetleno ale fotit to je fakt ojeb. Dalsi vec je ze c k brane se nevari ale sroubuje protoze svar ho otevira a snizuje zivotnost no a vymena je pak lahoda (rezat, sekat, brousit, varit). Pak jestli je ram trochu poblemtanej svareckou hur je fuk proti zanedbani spravnych rozmeru a postupu.
Offline