SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 30-06-2020 16:33:16

Dano5253
Člen
Registrovaný: 25-01-2020
Příspěvky: 4

Prehrievanie Volfrámovej elektródy

Dobrý deň.
Zváram hliníkový disk z nákladného auta hrúbka cca 8 - 10 mm ( prasklina ) pri zváraní sa my extrémne prehrieva volfrámová elektróda ( zelená ) hrúbka elektródy  2.4 mm , koniec elektródy pri ďalšom brúsení je krehký a odlupuje sa .
Nastavenie zváračky AC 130 Am , čistenie 50 % ,priemer keramickej hubice 11 mm , prietok plynu 6l , prídavný materiál 2.4 mm .
Pri zváraní tenkým materiálov z tenšou elektródou tento problém nemám .
Za rady vopred Ďakujem smile ( som tig začiatočník )
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9495_106247583_661239294733549_9007414619212362220_n.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9495_75627519_333283064347994_2017645101175256664_n.jpg

Offline

 

#2 30-06-2020 17:51:30

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 776

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

Všechno špatně.
- jako začátečník a rovnou disk na auto, dóst dobrý
- hořák když ne vodou chlazenej, tak aspoň šestadvacítku
- elektrodu 3,2 mm světle modrou, zlatou, pokud umí svářečka 250A, tak klidně pr. 4 mm.
- proud tak 250A na začátek, nebo 200A a předehřát disk
- průměr přídavného materiálu může zůstat (jakej to je, 4043 nebo 5356?)
- na koncích praskliny vyvrtat malé dírky proti dalšímu praskání, pak prasklinu trochu vybrousit do hloubky
- čištění bych zkusil nastavit na 30%, a pořádně bych mechanicky a ředidlem očistil disk.
Zapomněl jsem na něco?

Editoval pafik1605 (30-06-2020 17:52:30)

Offline

 

#3 30-06-2020 19:24:31

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3736

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

Ještě doplním pafík1605 - ta přehřátá elektroda je zapříčiněná příliš vysunutým koncem elektrody, který se pak nestačí procházejícím plynem ochladit. Toho Ar 6l/min. je na Al tragicky málo. Minimálně 8 l/min., spíš ještě víc, klidně i 10 l/min.
Doufám, že ten disk svařuješ jen pro sebe. S elektrodou 2,4 mm jedině s předehřevem a pak ještě dohřát, protože slitiny na disky mají někdy docela záhadné vlastnosti.

Offline

 

#4 30-06-2020 21:02:38

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1075
Web

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

Pokial tiez nieco mozem, tak HLAVNE - dofuk argonu si daj co najdlhsi.. aj 15 sekund... a plynova cocka by tiez nebola na zahodenie.. a na ten priemer aspon 10 L/min ako to tu uz bolo spominane.. vysunutie elektrody staci 10-12 mm.
pafik - zabudol si na to, ze ten disk treba pred zvaranim ocistit od farby pri mieste zvarania aspon 2 - 3cm na kazdu stranu. Obojstranne samozrejme.
Ja praskliny v diskoch riesim plazmou.. Vypalim to aj s bordelom co sa tam natahal.
A este: Dano - pri zvarani hliniku sa elektroda nahreje na teplotu ze svieti ako ziarovka.. je to uplne normalne. Extrem by bol, keby ti z elektrody zacal wolfram odkvapkavat.  :-) hmm. Pokial elektrodu nenamocis do roztaveneho hliniku, nie je preco elektrodu brusit. Mozes s nou v pohode zvarat cely den.. Len sa ti mierne ohne..
Pockat... hlinikovy disk z nakladneho auta???? chcem foto...

Editoval vyrobca (30-06-2020 21:11:32)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#5 30-06-2020 21:36:39

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3181

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

O tom dofuku jsem psal a jak koukám, tak jsem to asi neodeslal. Elektroda při AC zůstává na konci lesklá. Svár je potřeba připravit tak, aby jsi první vrstvu pokládal na ztenčený materiál. přitom se ti to i při menším proudu hodně předehřeja na další vrstvy.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 30-06-2020 22:31:21

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1951
Web

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

Dano5253 napsal(a):

Dobrý deň.
Zváram hliníkový disk z nákladného auta hrúbka cca 8 - 10 mm ( prasklina ) pri zváraní sa my extrémne prehrieva volfrámová elektróda ( zelená ) hrúbka elektródy  2.4 mm , koniec elektródy pri ďalšom brúsení je krehký a odlupuje sa .
Nastavenie zváračky AC 130 Am , čistenie 50 % ,priemer keramickej hubice 11 mm , prietok plynu 6l , prídavný materiál 2.4 mm .
Pri zváraní tenkým materiálov z tenšou elektródou tento problém nemám .
Za rady vopred Ďakujem smile ( som tig začiatočník )
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 2220_n.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 6664_n.jpg

yikes Jedeš do kleštiny "potforo nezvedená"

Editoval Ládes (30-06-2020 22:31:42)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#7 Včera 07:35:20

CIJOML
Člen
Registrovaný: 19-03-2015
Příspěvky: 172

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

cisteni 50% je moc. Poradne obrousit okolo odmastit isopropylalkoholem a cisteni 30% musi stacit


ESAB OrigoMig C151, Kuhtreiber Kittin 165, Alfain PEGAS 200 AC/DC SMART + pedal, JLT 200 AC/DC +pedal, PARKSIDE plasma 40A, Speedglas 9100V

Offline

 

#8 Včera 08:07:06

Bluncka
Člen
Registrovaný: 01-02-2019
Příspěvky: 13

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

10l/min i na čočku o velkém průměru nebo stačí méně?Jumbo čočka?

Editoval Bluncka (Včera 08:45:12)

Offline

 

#9 Včera 08:39:41

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 776

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

vyrobca napsal(a):

....
pafik - zabudol si na to, ze ten disk treba pred zvaranim ocistit od farby pri mieste zvarania aspon 2 - 3cm na kazdu stranu. Obojstranne samozrejme.

Nezabudol, viz poslední připomínka. Akorát jsem nezdůrazňoval, že oboustranně (tak nějak logicky předpokládám, že když má být svár čistý, a má dvě strany, tak mají být čisté obě strany). smile
Já používám na malé věci (ne disk a 200A)) čočku a 6l/minutu, a svár v pohodě. Elektroda trochu zabarvená, to je fakt. Ale ne začouzená.

Offline

 

#10 Dnes 00:01:51

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 860

Re: Prehrievanie Volfrámovej elektródy

Na 100 ,120A a víc je lepší chlazený hořák. Potom není problém 250A


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS