SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 16-01-2020 16:04:09

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3646
Web

Leštění mědi.

Žádám místní mozkový trust o radu. Potřebuji velmi kvalitně vyleštit vnitřní průměr na Cu trubce průměr cca 8mm. Trubka je délky cca 50mm.
Velmi jemný šmirgl, brusná pasta na měkkém hadru a podobné metody nejsou optimální, výsledek nedostačující.

Vyleštěný povrch nemusí mít nijak dlouhodobou životnost, stačí cca 1 hod.

Ta Cu trubka je hubice řezací trysky autogenu, v ní je vložená tryska (Ms) o trysku nejde jde pouze o ten vnitřní povrch hubice.
Pokud je hubice nová má dosti dokonalý vnitřní povrch a nastavený plamen má správné parametry.
Po nějaké době provozu dojde k zanešení vnitřního povrchu hubice, nejedná se o nalepené okuje, jde o vliv teploty + proudící směs PB a O2.
Plamen tím už nemá ten správný tvar a má to vliv na celý následný proces řezání.
Rozdíl v parametrech plamene nová / použitá tryska není nijak dramatický, zhruba dojde ke zhoršení o cca 10% ale i to mne s.ere a chci s tím něco udělat.
Hubice s tryskou jinak vydrží zkušenému paliči třeba 5 měsíců, lempl jí přiskřípne nebo vyválí v lázni klidně za jeden den.

Použité hubice čistím jemným pilníkem + šmirglpapír + pasta s hadrem ale furt to není ono. Prosím o tip na nějakou chemii nebo jinou technologii.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#2 16-01-2020 18:00:14

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2354

Re: Leštění mědi.

Zkusil jsi brusne rouno ?ale v tom ∅ 8 to bude problem nebo filcovy valecek tehle delky a ∅ s lestici pastou no nevím.

Editoval Honza007 (16-01-2020 18:02:54)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 16-01-2020 18:08:12

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 5634

Re: Leštění mědi.

A jak jemný smirek jste zkoušel? Měď je taková žvýkavá a brousí se docela špatně. Nešlo by to nějak vyleštit strojně vrtačkou nebo na soustruhu na vyšší otáčky?


Omicron GAMA 1900L HF; Omicron GAMASTAR 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Online

 

#4 16-01-2020 19:46:51

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3758

Re: Leštění mědi.

http://www.chromtechnik.cz/produkty/les … amp;Lang=1
Někdy dávno jsem viděl video o leštění měděného nádobí, ale už to nemůžu najít. Něco si vybavuji o směsi oleje a brusiv.

Offline

 

#5 16-01-2020 20:16:22

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 347

Re: Leštění mědi.

bourač napsal(a):

Použité hubice čistím jemným pilníkem + šmirglpapír + pasta s hadrem ale furt to není ono.

Otázka je, proč to furt není ono. Ta hubice je uvnitř tak poškozená, že po vyleštění zůstávají nějaké kazy/důlky/prohlubně?
A nemá to zrcadlový lesk po celé ploše vnitřního průměru?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#6 16-01-2020 20:58:20

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3646
Web

Re: Leštění mědi.

hubice mechanicky poškozená není, takové rovnou vyhazuju. Jde pouze o ten zrcadlový lesk který nedokážu.
Asi je to tím že mám jen nějakou za socialismu ukradenou lapovací pastu na ventily.
Děkuju všem a hlavně moderátorovi, ten web co postnul vypadá nadějně, zkusím se tam domluvit a výsledek oznámím.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#7 16-01-2020 21:14:19

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2828

Re: Leštění mědi.

Zozen si nejakeho smelinara oni lestili med do vysokeho lesku a predavali ako zlaty prsten. Inspiracia


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#8 16-01-2020 21:21:03

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1941

Re: Leštění mědi.

Lešticí pasty se běžně prodávají, pasta na ventily je brusná, ne lešticí. Před pastou ještě dobroušení smirkem cca 800, pod vodou.
https://eshop.abrasiv.cz/nastroje-pro-l … tici-pasty
Edit.: pilníkem rozhodně ne, ani jemným! Dělám to postupně smirkem, podle nerovností povrchu začnu asi 300, pak 500, nakonec 800. Všechno pod vodou s kapkou Jaru. Pasta na závěr udělá dokonalý zrcadlový lesk. Stačí hadříček do vrtačky, třeba na uštípnutý šroub, na hadříček kápnout olej, projet v pastě a za dvě minuty není co řešit.

Editoval Zdenek11 (16-01-2020 21:35:33)

Offline

 

#9 17-01-2020 04:03:44

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2743

Re: Leštění mědi.

https://www.kovonastroje.cz/sk/Nastroje … aleni.html
smirgel je skor na brusenie,teda pokial nepouzijes velmi jemne,ak sa bavime o lesteni tak aj 1000ka je hruba,neviem ako ti to pojde lestit z vnutra a este k tomu o takom malom priemere,vyrobit vhodny trn nan dat pruzok flanelky,filcu upnut do vrtacky a skusit,touto pastou sa t
a med da vylestit do zrkadloveho lesku !!!

Editoval pavol.sk (17-01-2020 17:14:19)

Offline

 

#10 17-01-2020 15:47:34

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1941

Re: Leštění mědi.

Ta lojová pasta ale sama neleští, nemá žádná abraziva. Je to při leštění jenom jako pomocný materiál. A ano, smirkem se brousí, nevím, jak moc je zanesená ta trubička, jestli je tam nános řádově desetiny, setiny nebo tisíciny mm. Čím jemnějším smirkem to půjde dolů, tím líp, klidně začít i 500 a skončit třeba 2000, je to individuální. Ale v každém případě pracovat s papíry pro mokré broušení a splavovat - jak to vysychá, začnou se dělat rýhy a je po všem.

Offline

 

#11 17-01-2020 15:56:22

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3259

Re: Leštění mědi.

V díře používám t.zv. "čepolištu" ("týble").  Odříznu kousek , na konci podélně naříznu. Do toho"šlicu" vložím kousek šmirglu, rouna, plátna, flanelu, jak kdo chce a co je potřeba. Upnu do vrtačky. Přečnívající konce zahnu po směru otáčení, nasunu do trubky zapnu vrtačku na malé otáčky a šůruju a šůruju. Tady bych zkusil čepolištu průměr 5.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 17-01-2020 22:17:36

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1962
Web

Re: Leštění mědi.

udělal bych si tělísko z korkovýho špuntu a stopku z vrutu a jako doraz tam bodnul podložku.Špunt pak na spodní straně přes průměr naříznout ostrým nožem,vložit pásek jemného smirku,namotat spirálově tak aby se to v díře utahovalo,možná nahoře přilepit kapkou vteřiňáku a hudrovat za mokra až do úplného vyhudrování.Postup najít vhodný špunt,vyrobit hřídelku,našroubovat co nejvystředěněji špunt,rotčně upravit hrubějším smirkem průměr špuntu,pak naříznout namotat smirek a jedem.S ohledem na to že průměr je jen 8 bude ten "typl"(kolík na nábytek) lepší volba,tohle bych nechal až na finále na práci s leštící pastou


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#13 18-01-2020 12:18:30

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2966

Re: Leštění mědi.

Pokud ten  špatný  povrch  dělá  jen  kyslík, tak ta vrstva by měla být složena  hlavně z  oxidu  měďnatého CuO a na rozhraní  vrstvy s mědí ještě z oxidu  měďného Cu2O. Mělo  by to  být sundatelné  i  slabými  kyselinami,  třeba i  obyčejným octem tak  do 10 - 20 minut. V kombinaci  s mechanickým  čištěním, aby to  rychleji šlo  dolů. Když  se to  nemá  poškrábat,  tak  třeba nějakým  hadrem  z  polyetylénové  tkaniny na motané  na silné  špejli  nebo nějakém  dřevěném  proutku. Pokud se na vzniku  vrstvy nepodílí  i  PB vznikem  nějakých  ošlivých lepivých sloučenin typu asfaltu,  jako  že asi  ne. Nějaký  uhlík z  rozloženého  PB v té  vrstvě by se při  čištěné  kyselinou  pořád snesl.
Potom  je otázka,  jestl i to  není  čistá  měď, ale slitina s něčím , co  by ten  ocet nebo  jiná  slabá  kyselina nesundalo,  potom vždycky,  pokud se to  mechanicky nezaleští,  bude povrch  nevzhledný a tmavý.

Offline

 

#14 18-01-2020 20:29:24

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 295

Re: Leštění mědi.

Obyčejný kus dřevěný tyčky namotat čistý bavlněný hadr (bez příměsí umělin)  a tuto pastu https://www.micronplus.cz/pasta-alfa-535-cca-1-kg
dřevěnou tyčku do vrtačky na něj ten bavlněný hadřík  a cca 500 otáček přimazávat čistým olejem a trochou pasty na ten hadřík  Tu trubičku do něčeho upnout docela se ohřeje taky lze na tak malý pruměr použít uchošťour a přímo na tu vatu pastu cool

Editoval Carls (18-01-2020 20:30:23)

Offline

 

#15 18-01-2020 21:13:02

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2966

Re: Leštění mědi.

Když  uchošťour na špejli,  tak  pokud bude kvalitně rovnoměrně namotaný a nebude házet,  mělo  by ta špejle jít upnout rovnou do  vysokootáčkové přímočaré  brusky.

Offline

 

#16 18-01-2020 21:21:41

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 295

Re: Leštění mědi.

Ta má moc otáček  na tohle potřebuješ maximálně 1000 otáček ne vždy velké otáčky jsou to pravé  ono se okamžitě zanese a pak to neleští
mám v tomto dost velkou prax při leštění vnitřku krků vytlačovacích hlav pro extrudry

Offline

 

#17 18-01-2020 23:47:28

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 497

Re: Leštění mědi.

Co zkusit modelářskou frézku, jak píše Radim, dá se nastavit cca od 1 kila do 7,5 (otáček za min.)
Dremmel měl v příslušenství takové malé filcové válečky, já je hned vyhodil , Dremmla používám na otevírání bytů smile ))
fajnová záležitost .

Editoval milosak (18-01-2020 23:49:01)


autonomous mechatronics, electronic systems - access control

Offline

 

#18 19-01-2020 07:48:04

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 5634

Re: Leštění mědi.

Nevím jakou frezku myslíte, ale ty maličké přímé brusky, alespoň tu co mám já a které jsem viděl mají do 30000 ot./min. Nejnižší točky jdou nastavit asi 15000.


Omicron GAMA 1900L HF; Omicron GAMASTAR 176L
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Online

 

#19 19-01-2020 11:00:34

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1424

Re: Leštění mědi.

Můj Dremmel je od 5.000 ot., ale to už jen tak vrní

Offline

 

#20 19-01-2020 17:05:30

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2966

Re: Leštění mědi.

Řekl  bych,  že se spíš jedná  o přítlak  než  o otáčky. Kde je dostatečně malý  přítlak,  řekněme ten  uchošťour tam  jde volně, tam  mohou  být i vyšší  otáčky. Podle mně se tam  totiž při  zanesení spíš jedná  o  místní  přehřátí.  Ale přímé  zkušenosti  s tím  nemám.  Jinak  jsem  ale myslel skutečně ty maličké  přímé  brusky s vysokými  otáčkami,  ta jejich  spodní  hranice kolem 2 - 5 tisíc otáček  bude.
Pokud mají  být nižší  otáčky,  tak  snad by se na toto jako  jednoúčelovku  vyplatilo  podívat  se k  elektronickým  bastlířům  a sehnat za pár stovek nějakou jednoduchou vrtačku  na plošné  spoje s lepší  kleštinou  na uchycení  vrtáku. A možná  lepší  než  uchošťour by bylo  bambusové  párátko  s navinutým kouskem  vaty. Při opatrném navinutí ve směru  otáčení  to  drží  slušně, podobnými  "bazmeky",  vatou  navinutou  na něco, jsem  kdysi  dávno čistil, s izopropylalkoholem, páskové  dráhy magnetofonů.

Offline

 

#21 19-01-2020 18:32:33

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 497

Re: Leštění mědi.

Aha , varok má pravdu ... smile

30 k max. na minimu to 1 k nebude

Editoval milosak (19-01-2020 18:34:12)


autonomous mechatronics, electronic systems - access control

Offline

 

#22 20-01-2020 05:48:54

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 147

Re: Leštění mědi.

svůj vliv bude mít i směr mikroskopických škrábanců  takže bych vzal filcový váleček nasoukaný na mosazný drát, zubní pastu a šuroval bych dovnitř a ven bez nebo jen s malou rotací.

Offline

 

#23 20-01-2020 15:22:07

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 295

Re: Leštění mědi.

Filc mosaz a měď poškrábe  na leštění jen čistá bavlna

Offline

 

#24 20-01-2020 22:48:45

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3646
Web

Re: Leštění mědi.

Bavlna? aha díky Karle smile budu muset sehnat nějaký černý otroky s pole z bavlnou... smile smile
kvůli víření plynů v trysce vadí hlavně radiální "škrábance" jak zmiňuje pan jikok, ty podélný tolik nevadí.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch)
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#25 21-01-2020 03:08:43

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 295

Re: Leštění mědi.

Bavlněný hadr holt vytáhni spoďáry po dědovi a nešetři si je

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS