SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 14-05-2009 23:29:14

JanRypal
Člen
Registrovaný: 14-05-2009
Příspěvky: 1

Triodyn 320

Zdravím všechny. Dostala se ke mně svářečka Triodyn 320. Na foru jsem našel manuál a po důkladném vyčištění, vyškrábání, dotažení a namazání to vypadá, že funguje tak jak má. Podotýkám, že jsem téměř úplný začátečník. Do teď jsem svařoval jen pár drobností s levnou trafosvářečkou, tak jak mi ji někdo nachystal a dal někdo do ruky. Sváry mi vychází celkem pěkné, vím zhruba co a jak, co mi ale zcela chybí je nějaká teorie. Takže pokud mi někdo poskytně nějaké rady, budu rád.
1. Jaké elektrody budou na Triodyn ideální. (popř. i jaké na trafo, protože musim koupit a paní v železářství vypadala také zmateně).
2. V manuálu k Triodynu jsem se dočetl, že elektroda se připojuje ke svorce minus "ve většině případů". Tedy proč k minus a v jakých případech se připojuje k plus?
3. Jaké proudy použít u Triodynu k jakému průměru elektrody? (na trafu je to sice napsané, ale platí to i pro dynamo?)
Popř. nemáte někdo odkaz na nějakou stránku, kde by byly všechny základy postupně vysvětleny? Díky.

Offline

 

#2 14-05-2009 23:58:45

MiraGSX
Člen
Místo: Brno
Registrovaný: 03-08-2008
Příspěvky: 476

Re: Triodyn 320

1. Triodyn -> bázické na +, rutilové -; Trafo -> rutilové
2. Navazuje na jedničku.
3. Proudy jsou psány u balíků eletrod které ve zmíněném železářství zakoupíte. Popřípadě nejjedodušší přepočet (průměr elektrody)*40=?A
Je to pouze na odraz určitě donastavit podle materiálu který vaříte.


ISTP Kutil
WSME-200A AC/DC TIG; KITin 170 TIG LA; SioMIG 351
svářecí kabely do 160A; TIG hořák ESAB BTF 150 a ZHT-315 + čína (unknown); P600e

Offline

 

#3 03-07-2009 20:15:48

Zenďour
Člen
Registrovaný: 10-06-2009
Příspěvky: 5

Re: Triodyn 320