SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-10-2019 01:40:24

Janko6000
Člen
Registrovaný: 08-11-2018
Příspěvky: 46

Tipy na zvaranie praveho uhla

Ahojte. Chcem sa opytat na Vase tipy ako zvarit jakle do praveho uhla,tak aby naozaj boli do praveho uhla. Som uplny zaciatocnik a aj ked si starostlivo vymeriam pravy uhol a pozvaram, vzdy mi nejake milimetre utekaju. Dakujem za vase rady a tipy.

Offline

 

#2 11-10-2019 01:54:40

Britt
Člen
Registrovaný: 14-10-2008
Příspěvky: 42

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Já používám tyhle svěrky. Svařím a nechám vychladnout.

https://www.svarecky-obchod.cz/rucni-na … sverka.htm

Offline

 

#3 11-10-2019 02:54:36

Janko6000
Člen
Registrovaný: 08-11-2018
Příspěvky: 46

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Je to potom naozaj pravouhle? Videl som uz aj ludi ktori tam museli davat podlozky aby to bolo naozaj do praveho uhla.

Editoval Janko6000 (11-10-2019 02:56:00)

Offline

 

#4 11-10-2019 05:09:10

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3330
Web

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Janko6000 napsal(a):

ako zvarit jakle do praveho uhla.

svár - husenice - když se vytvoří, má určitou velikost. Tím jak svár chladne smrskne se (tepelná roztažnost). Také materiál jeklu se vařením ohřeje a také poté smrští.
Takže po zavaření a vystydnutí se to stahne a je to křivý. Čím tenší stěna jeklu, tím hůř.
Částečně tomu zabrání svěrky co dal Britt.
Nejduležitější je správný postup sváření - který svár nejdříve, který nakonec.
Nejprv to celé nastehovat srovnat, pak vařit.
A všechny stejná velikost a také všude stejná mezera - u jeklů 2mmm nejlíp žádná, nebo všude stejná.
jekl 2 -3mm svaříš perfektně i bez mezery, provaří se to.
Chce to tréning.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#5 11-10-2019 06:04:15

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2303

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Už hsem to tu psal mockrát, na rovne podložce jäckle idealně nařezane na pásovce,srovnat do praveho uhlu nabodovat v rozích. Takhle si v pripadě rámu udělaš 2 nasobný pocet uhlelníků.Potom to zacneš skladat k sobě zase lehce bodneš a metrem zkontrolujes ulopříčku a vnější rozměry.Pokud bude vse  ok zavaříš vnější rohy pak znova zkontroluješ uhlopříčku.Pak budeš svařet vnějsí svary směrem zevnitř ven (u vetsich profilu nebudes svařet v kuse ale kratsími svary) samozřejmě zase zkontrolujes uhlopřícku(pokud to budeš dělat a během sváření dorovnavat stací klepnutí na delsí straně uděláš přesnější pravý uhel než ve svěráku nebo podle uhelníku).A ve finale kdy budou vnějsí svary hotové (a třeba i obroušené zavaříš s co nejmenším vnesenym teplem i vnitřní koutove svary(ty  to totiš stahují nejvíc).Pokud budeš s svářet jen uhelník ze dvou kusů spočítaš si přeponu(uhlopřícku)(pro kontrolu) a necháš ten uhel drtek otevřený(tady už je to trochu o zkusenostech velikosti dílů mezer tlouštky materialu o kolik to nechas pootevřené) a pak je postup stejny jako výše.

Editoval Honza007 (11-10-2019 06:14:28)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#6 11-10-2019 07:28:20

Janko6000
Člen
Registrovaný: 08-11-2018
Příspěvky: 46

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Ked sa pouzije uhlova svorka zvari sa a necha sa to vychladnut, tak nevznika pnutie vo zvare? Nie je ten zvar potom slabsi?

Offline

 

#7 11-10-2019 08:22:38

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1165

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Cela finta je v tom ze tie uhlove svorky by nemali byt 90st.

Naboduj to tak aby si na 1m mal odchylku cca 5mm od praveho uhla. Potom ked to zvaris tak sa ti to pekne zrovna (zavrie) po vychladnuti. Samo ze cim presnejsie narezane jakle, dobre nabodovane.

Proste to chce prax, zavisi cim zvaras a ake siroke husenice. Niekedy staci odchylka 3mm a niekedy aj 6 je malo
Treba sa stym pohrat kym do dostanes do ruky a oka. Samo uholnik aspon 30x70cm.

Proste to zvar s roznou odhylkou a uvidis co je pre trba naj, vybrusit to ide vzdy.

Editoval Atlan (11-10-2019 08:23:40)

Offline

 

#8 11-10-2019 08:44:14

Janko6000
Člen
Registrovaný: 08-11-2018
Příspěvky: 46

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Presne nad tym som rozmyslal, ci nie je uhol 90 stupnov na svorkach  na skodu. Takisto pochybujem ze s magnetmi sa da nieco presne zvarit.

Editoval Janko6000 (11-10-2019 08:44:44)

Offline

 

#9 11-10-2019 09:55:36

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2303

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Pokud chces něco přesně tak to musíš obrobit.
Ne vážně  sverak je sice sikovna věc ale v praxi mi vždy stacil metr a uhlelník (na montažích i vodovaha).

Pokud je to nabodovane da se s tim jestě rozumě hybat.krom toho lze pokužít i kus materialu ktery se stehne a "drží  úhel".

Každopádně svaření je práce s teplem a s jakožto takovym je potřeba se naučit zacházet.Lze s ním svařenec deformovat ale mnohy i srovnat.

Editoval Honza007 (11-10-2019 10:09:53)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 11-10-2019 11:10:33

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2137

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Pokud se to svaří v pravoúhlém svěráku, nikdy z toho nevypadne pravý úhel... Kdysi jsem vyráběl přípravek na svařování pravých úhlů na trubkách ø32mm (trubky řezané pod 45°). Přípravek byl o cca 3-5° do plusu, takže neměl 90° ale 93-95°. Pak záleželo ještě na postupu svařování. První se musel svařit vnější roh a pak od něj do vnitřního rohu. Pokud se nedodržel postup sváření, tak z toho ani tak nebyl pravý úhel...  Já s tím přípravkem pak neměl problém a ty "pravé" úhly mi z toho lezly z 98%. Pokud jsem to pak půjčil kolegovi, který to začal svařovat jinak, tak mu z toho pravý úhel nevyšel ani jednou.... Takže tady nejde jednoznačně určit jak zvolit postup aby z toho pravý úhel byl i po svaření. To si musí každý svářeč najít svou vlastní cestu... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#11 11-10-2019 14:47:18

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3571

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Mám léty vyzkoušený způsob svařování všelijakých rámů z L profilů i z jeklů. Rám postehuji a pak všechny sváry svařuji zevnitř rámu ven. Deformace je oproti svařování směrem do středu rámu méně než třetinová. U jeklů svařím venkovní hrany, pak vnitřní a teprve potom úhlové řezy. Vnitřní svár u jeklů, nebo u L profilů docela slušně brání stahování. Jak všichni říkají - je to o praxi a naučených ověřených postupech.

Offline

 

#12 11-10-2019 15:33:35

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 457

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Tady je návod, ale o rukách je to vždycky. smile
https://www.youtube.com/watch?v=AKPwvVojfXc

Offline

 

#13 11-10-2019 17:01:40

Adamw140
Člen
Registrovaný: 12-03-2019
Příspěvky: 237

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Tem rukam porouci hlava a kdyz bude spatne poroucet nedopadne to. Mnoho ramu bran jsem vyrobil (nektere i krive) ale jak mnozi psali mezery co nejmensi a vzdy bodovat vnejsi stranu ramu a potom vnitrni. Uhelnik + uhlopricky je dvoji kontrola a nezapomenout na vyztuhu uprostred neb jekly se prohnou. Pozor na deformace materialu pred vyrobou protoze koupit tenkosteny jekl uplne rovny bez vad je v cechach spis rarita.

Offline

 

#14 11-10-2019 17:27:17

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1007
Web

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

janko6000  -  http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 902#p93902 v tomto vlakne sme o tom popisali niekolko stran... citaj a pozeraj sa..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#15 11-10-2019 17:43:56

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 457

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Tady je video k deformaci teplem, jak to funguje a jak s tím bojovat.
https://www.youtube.com/watch?v=2vuGlcbDwKY

Jaké máte zkušenosti s pravoúhlým svěrákem?
třeba tento: http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 740#p80740

Ptam se na případ kdy je jen jeden, nebo se materiál může prohnout.

Editoval Charon (11-10-2019 19:22:31)

Offline

 

#16 13-10-2019 14:07:43

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3115

Re: Tipy na zvaranie praveho uhla

Svářím dvě a vyúhluji ve svěráku , do 30ky to jde a potom svařím dvojice . Na menší rozměry mám 5ku plech a na něm amatérské příchytky , "svářecí stůl" . Myslím , že podle UsS mám přípravek na sváření 90° , na prodloužení hranolů a trubek mám další dva přípravky .

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS