SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 13-06-2019 18:24:24

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2087

Čím nejlíp svařit....

Zdravím, co za přídavný materiál by byl podle vás nejlepší ke svaření hliníku tohoto složení:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3218_sloeni.jpeg

Ještě přidám info že jde o věci (plechy) staré cca 70 let...

Mě napadl klasický AlSI5 nebo ER5183. Co vy nato? smile


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#2 13-06-2019 18:51:08

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2589

Re: Čím nejlíp svařit....

Jak jsem se na to díval, tak si myslím, že si se strefil. ten 5183 by měl dávat lepší výsledky.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#3 13-06-2019 19:22:53

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2087

Re: Čím nejlíp svařit....

Famater: Dík byl to můj favorit.. smile
Jinak to bude oprava kapoty na Jaguára z 50' let minulého století... 
Konkrétně co odhaduju podle fotek když jsem chtěl vědět o co jde, tak tohle https://www.classic-trader.com/es/coche … 958/133019 V sobotu uvidím... smile

Kdyby měl ještě někdo jiný názor na výběr drátu, nebudu proti... smile


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#4 13-06-2019 19:36:16

jao
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 19-10-2015
Příspěvky: 141

Re: Čím nejlíp svařit....

Rellik budeš ten Al aj nahrievať ?

Offline

 

#5 13-06-2019 20:09:45

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2589

Re: Čím nejlíp svařit....

Jájsem si nevšiml, že je máš uvedeny v příspěvku. Zaujalo mě složení a naprosto nezávisle jsem vybral stejné.
Myslím, že není potřeba nic nahřívat.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 13-06-2019 20:54:18

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 828

Re: Čím nejlíp svařit....

5183 používám jako mig drát. Samotný drát je dost tvrdý.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#7 15-06-2019 19:27:57

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2087

Re: Čím nejlíp svařit....

Takže kolegové už je část hotová... Drát jsem použil tu ER5183 a "paráda". Respektive paráda by to byla, kdyby to nebylo opískované křemičitým pískem a ten písek nezanechal stopy v tom hliníku. Nicméně po domluvě, se to svařilo na "nevizuálku" - všechno půjde přebrousit (navíc ten původní materiál už má cca 60 let, takže se mu moc pěkně tavit nechtělo...) Takže je to svařené na pevnost a ne na vzhled... Dnes jsme udělali základní tvar. Ještě půjdou dovařit různé praskliny a trhliny a nějaké další nové díly. Drát sedl perfektně... smile Navíc ty nové plechy jsou z 90% stejného složení, takže žádná náhrada... smile
https://rellik.rajce.idnes.cz/Oprava_kapoty_Jaguar_1955

Editoval Rellik (16-06-2019 19:39:11)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#8 16-06-2019 09:05:47

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 1665

Re: Čím nejlíp svařit....

Rellíku a jak to bylo s deformací u takových plechu  ? Nevlnilo se to hodně?

Online

 

#9 16-06-2019 11:37:03

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2087

Re: Čím nejlíp svařit....

Nedělalo to nic. Taky sem se toho trochu bál, ale zatím v pohodě... smile Uvidím co to bude dělat u těch větších (delších) svárů... Jinak je to celkem tlustý plech ~1.5mm... smile

Editoval Rellik (16-06-2019 19:40:41)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#10 29-06-2019 08:16:49

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2087

Re: Čím nejlíp svařit....

Takže poznatky ze svařování pokud by měl někdo něco podobného v plánu. Jak jsem psal, že to bylo víceméně bez tepelných deformací, tak  tedy nebylo. Po zkoušce na auto to bylo víc prohlé, než jsme to sestavili a svařili. Další svařování tedy bylo s předehřevem na cca 150-200°C Pak se to hnulo minimálně a i svařování bylo lepší a rychlejší. Teď už je to na 98% hotové. Zbytek se dodělá až bude hotová hlavní "kastle"...  Na to jak to někdo předtím někdo "zprasil" se to povedlo celkem suprově... smile

https://rellik.rajce.idnes.cz/Oprava_ka … 000002.jpg

Editoval Rellik (29-06-2019 18:22:55)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#11 29-06-2019 14:12:27

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2589

Re: Čím nejlíp svařit....

Pěkná práce.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 29-06-2019 18:55:22

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 896

Re: Čím nejlíp svařit....

Paradna paracicka... hold toto nieje kovarina :-)

Offline

 

#13 03-07-2019 16:32:10

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2278

Re: Čím nejlíp svařit....

Trosku k teme oprava veteranov wink http://www.oldcarbrochures.com/


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS