SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-10-2018 14:49:41

M0040
Člen
Registrovaný: 20-03-2017
Příspěvky: 25

Svařitelnost 8.8 + S235JR

Dobrý den,
poradil by někdo jak a čím zavařit závitovou tyč průměru 20 mm z materiálu 8.8 + 20 mm plech z S235JR? Je možné něco takového svařovat COčkem?  Popravdě nevím kam zařadit materiál 8.8. Děkuji za radu.

Offline

 

#2 03-10-2018 14:59:21

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2315

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 03-10-2018 16:36:20

M0040
Člen
Registrovaný: 20-03-2017
Příspěvky: 25

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Asi mi neco unika, ale nevidim tam nic o svaritelnosti. Se svarovanim nemam zadne velke zkusenosti, proto se zda, ze se ptam na blbost, diky za odpoved

Offline

 

#4 03-10-2018 16:49:56

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2315

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

http://www.stara.cz/technicke-informace … matic.html
Jinak obecně jsou zpravidla srouby z kalitelnych ocelí( u těch pevnějsích jsou takove všechny)
Kalitelny= nesvařitelny a naopak.
I kdyż se v praxi srouby svaří do desek často (to vsak neznamena že je to spravně).


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#5 03-10-2018 19:50:54

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1181

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Nevieme co to ma robit a naco sluzit, teoreticky narezat zavit do plechu a z druhej strany bodnut trebars cockom, pokial na tom nebude vysiet nieci zivot.

Editoval Atlan (03-10-2018 19:51:23)

Offline

 

#6 03-10-2018 20:54:14

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3406
Web

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

závitové tyče navařuju dost často, třeba potřebuju dlouhý šroub tak si ho vyrobím našroubováním matice a zavařením, nebo není nic po ruce tak si nastavím vrták navařením závitovky a vrtám metr dlouhým vrtákem. Nikdy nic neprasklo, chce to průvar.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. HOWGH!

Offline

 

#7 03-10-2018 20:59:27

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2315

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Parkrat se mi takhle navařený sroub utrhnul  nejde ani tak o pruvar ale zakalení v TOO.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#8 03-10-2018 21:01:12

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3406
Web

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

spešl šrouby (automobilový motor) jasně, ty mi praskaj také, ale kolega píše o závitové tyči....


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. HOWGH!

Offline

 

#9 03-10-2018 21:21:06

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2315

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Zavitovky  stejně jako šrouby jsou z kalitelnych ocelí 11500 12040 12050 14260 a dalších no jak by bylo asi mozno dosahnout jejich pevnosti wink .Z obycejneho svaritelbeho blata rozhodne nejsou.

Editoval Honza007 (03-10-2018 21:23:02)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 03-10-2018 22:21:31

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 833

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Máme materiály na navaěováni i vyskopevnostních šroubů,ale není to obyčejné bláto.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#11 04-10-2018 01:15:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3406
Web

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Honza007 napsal(a):

jak by bylo asi mozno dosahnout jejich pevnosti wink .

nečekal bych, že zrovna zkušený praktik jako seš ty, bude tvrdit že pevnosti oceli se dosahuje kalením.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. HOWGH!

Offline

 

#12 04-10-2018 11:19:06

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2804

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Bourači je řeč o pevnostní třídě 8,8. ocel 11500 je kalitelná. Ty závitové tyče z bláta 11343 se dají samozřejmě dobře svářet.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#13 04-10-2018 11:58:33

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2315

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

bourač napsal(a):

Honza007 napsal(a):

jak by bylo asi mozno dosahnout jejich pevnosti wink .

nečekal bych, že zrovna zkušený praktik jako seš ty, bude tvrdit že pevnosti oceli se dosahuje kalením.

Pevnost do značne miry souvisí s tvrdostí ktere se dosahuje především tepelnym zpracovaním (předevsím kalením) u uhlikovych a některých legovaných ocelí.

Nicmeně tady asi vznikla nějaka mýlka.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#14 07-10-2018 16:44:02

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 41

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

ty 8.8 šrouby se běžně dělají z manganbórových ocelí (tedy ocelí mikrolegovaných bórem) a ty jsou svařitelné. Vyžadují ovšem tepelné zpracování. i po tomto zpracování jsou svařitelné (alespoň co si pamatuji). Vyšší pevnosti se dělají z chrombórových. Jinak také z 15 230.

Editoval bn (07-10-2018 16:51:19)

Offline

 

#15 07-10-2018 19:09:38

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2804

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#16 07-10-2018 20:20:38

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3605

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Materiály z pevnosní třídy 8.8 jsou vždy s pohledu svařitelnosti označovány výrazem "Dobrá svařitelnost" , což znamená, že  sice není  zaručená svařitelnost, ale tyto oceli dávají ve většině případů vyhovující svarové spoje. Je tedy možné je použít na podřadné, jenom staticky namáhané konstrukce, případně na opravy takových konstrukcí.

Offline

 

#17 08-10-2018 08:07:20

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1895

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Teď jsem nepochopil návaznost příspěvků #14,15 a 16, v té tabulce z #15 je psáno o třídě 8.8 a 10.9 jako "obtížně svařitelná". Jak to tedy je a co vlastně znamená výraz obtížná svařitelnost? Někdy (sice výjimečně) potřebuji takové materiály svařit, tak nevím, co od takového spoje čekat. Jde o pokles pevnostní třídy?
Edit.: myslím tím, jestli má vůbec nějaký význam takový materiál svařovat? Nebude třeba mít spoj ještě horší vlastnosti, než obvyklá "nepevnostní" třída?

Editoval Zdenek11 (08-10-2018 08:28:58)

Offline

 

#18 08-10-2018 09:00:57

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2804

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Tady je něco víc o svařování oceli C45 (12050).
https://dspace.vutbr.cz/handle/11012/66064
Vidím důsledek : ztráta pevnosti a hlavně vrubové houževnatosti v přechodovém pásmu. Porovnání s na př. 5.8 bude záležet na tom, jaké vlastnosti se očekávají. Na spoj, který bude namáhán dynamicky by svaření nebylo jistě vhodné.

Editoval Famater (08-10-2018 09:01:40)


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#19 08-10-2018 09:12:55

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1895

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Konkrétně se mi teď jedná o stahováky pružin, které jsem si před lety dělal ze závitové tyče 8.8, na jednom konci je svár. No tak to asi radši udělám jinak.
Něco podobného, http://www.profinej.cz/product-12089/dv … 2ks-m80600 , hlava je u mě navařená matice, vlastní tělesa jsou z prodloužených matic s přivařenými úchyty.

Editoval Zdenek11 (08-10-2018 09:48:48)

Offline

 

#20 08-10-2018 09:53:35

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1315

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

My jsme před pár lety navařili na dva držáky konzolí šrouby 10.9 a všechny zanedlouho praskly, byly tam velké vibrace a to byl asi důvod proč to popraskalo. Šrouby 8.8 vydržely o dost víc, ale praskly nakonec také. Možná, že bez vibrací by ty 8.8 dopadly dobře

Offline

 

#21 08-10-2018 10:20:38

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2804

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Kdybys tu matku zalepil vysokopevným "loktajtem" jistě by to drželo dostatečně. Kdyby to prasklo při napruženém péru (ale také kdy jinky?), tak by to bylo dost o hubu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#22 08-10-2018 10:22:52

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1895

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

No tak jsem si z toho udělal vlastní laický závěr: "svařit to jde, držet to asi bude, ale nikdy to nedělat, pokud by mohl hrozit nějaký úraz nebo velká škoda".

Edit.: ještě reaguji na 21 - nevím, jestli by lepidlo vydrželo, ten krouticí moment je dost velký. Dělal jsem to asi před 7 lety, hodně narychlo, koupil jsem v pátek ve Feroně za pár korun tyč a matice, v sobotu ráno posvařoval a odpoledne už Felda jezdila. Od té doby jsem to zatím nepoužil. Každopádně dík za odpovědi.

Editoval Zdenek11 (08-10-2018 10:28:11)

Offline

 

#23 08-10-2018 20:28:18

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3406
Web

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

Zdenek11 napsal(a):

Jak to tedy je

Citace: informace na konci tabulky smile
Uvedené  tabulky  mají  pouze  základní  informativní  charakter  o  používaných  ocelích  a
možnostech  svařování.  V  případě  detailnější  vyhodnocení  možnosti  svařování  je  vhodné
prověřit chemické složení a tepelné zpracování konkrétního výrobku.
  Společnost  Valenta  ZT  s.r.o.  nenese  žádnou  zodpovědnost  za  nevhodné  použití  či
interpretaci zde prezentovaných informací.

Ten odkaz od Famatera je užitečný, Valenta je seriozní zavedený výrobce tyčí, žádnej internetovej překupník.
Nakupuju u něj když musí mít tyč (a matice) zaručený parametry.

Zdenku11 jaký průměr závitu jsi použil na ty stahováky?


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. HOWGH!

Offline

 

#24 08-10-2018 21:01:41

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1895

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

M12

Offline

 

#25 08-10-2018 21:43:03

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3406
Web

Re: Svařitelnost 8.8 + S235JR

aha, já stahuju vinutý pružiny ve svěráku a svážu je vázacím drátem. Když se mi nevejdou do svěráku začnu truhlářskou svěrkou. Chce to ještě nějaký placky s výřezy aby se dal drát protáhnout.

M12 to je dejme tomu cca 80mm průřezu, aušus ocel unese v tahu 50kg/mm průřezu. Jaká síla je třeba na stlačení té pružiny? Řek bych že je tam řádová rezerva. Ta matka je jen stehnutá - zvrchu. závit namáznutej olejem, nebál bych se ani tech navařenejch zobáčků (na prodloužené matici).


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. HOWGH!

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS