SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Je to fyzika, viď Boylov zákon. Keby to takto nefungovalo, neboli by chladničky, ani skvapalňovanie plynov a ostatné "zbytočnosti".
Offline
Pokud ti namrznul redukčák a nemáš tam ohřev tak ti tam tolik plynu nemohlo jít.Samotné CO2 zamrzá rychleji nežli směska,to mám již odzkoušeno.Nezbývá ti nic jiného než sehnat ohřev na redukční ventil,abys eliminoval dostatečný průtok plynu.Zprvu se zdá že je plynu dostatek.Pak ale vinou dlouhého sváru (častých sváru těsně jdoucích za sebou) plynu bude ubývat vinou namrzání trubky jdoucí do redukčáku.
Offline
1, investovat cca 200 - 300 Kč do opravdového průtokoměru na hubici, ty manometrové systémy ukazují nesmysly
2, výrazně se přiblížit ke svařovanému materiálu
3, průvlak - špička - by měl být skoro zároveň s přední hranou hubice
4, výlet drátu - vzdálenost průvlaku od svařovaného materiálu - cca 8 mm
5, hubice kolmo ke svařovanému materiálu
6, dopředný pohyb hořáku cca 2 mm/sec
7, metodou MAG se venku svařovat nedá, vždy fouká nějaký vítr
Offline
Když neni špička s hubicí skoro zároven, ale je tam větší mezera mohu hubici ze předu ubrousit aby špička byla utopená 2mm oproti hubici
Offline
jirkati tady kdysi psal že se hubice brousí ze strany hořáku
Offline
V žádném případě nebrousit hubici zepředu. Niklová vrsvička zabraňuje ulpívání kuliček, na mědi se naopak silně hromadí. Proto je v případě nemožnosti sehnání jiné délky průvlaku lepší ubrat hubici na "zadní" straně.
Offline
Jo zamrznutí v takové teplotě může být (zejména u takového průtoku)... Jinak u "céóčka" i ten mírnější větřík je moc... Tam fakt stačí málo a "bublá" to...
Offline
tak to bublání bude můj případ, vypozoroval jsem že když svařuji a foukne silněji vítr tak to začne bublat. Takže asi celej problém bude v tom že mi to odfoukává ochranou atmosféru.
Offline
O kolik by měla být utopená špička vůči hubici, tady na svarforu jsem vyčetl že 2-4mm. je lepší spíš 2mm nebo spíše 4mm nebo zlatej střed?
Offline
2 mm až zároveň. 4 mm je technologický nesmysl, protože při výletu 10 mm (pro drát 1 mm) by byla hubice jen 6 mm od materiálu, to by se kouťák dělal hodně blbě.
Offline
v tuto chvílí jsem to byl přeměřit a je to utopený 6mm, takže nejlepší bude třeba 1mm
Offline
Zrejme máte nesprávnu špičku. Špičky a držiaky špičiek existujú v rôznych dĺžkach.
Editoval Robi G (29-12-2017 21:36:29)
Offline
špička je originální z hořáku. Zejtra ubrousím tu hubici a uvidim
Offline
Jestli jsou tam ty malé špičky, tak se dělají ve dvou délkách. 6mm je sakra moc. Já to mívám tak 0,5-2mm max.
Jinak ty špičky to jsou ta 3 a 4 zleva:
Offline
průměr závitu je 8mm a délka 30mm
Offline
já mám 1-2 zleva
Offline
co by se stalo kdybych svařenec před svářením nastříkal separačním sprejem?
Offline
Nestalo by se nic. Max kdybys ho tam nastříkal moc, tak to bude zase pěnit...
Offline
Hubici jsem skrátil aby tam byla mezera 1mm, vaří to o 80% lépe než předtím (takže supr, děkuju za dobrý nápad jak to vyřešit). Ještě bych měl dotaz, má nějak předfuk vliv na průvar materiálu na začátku svařování, na začátku se to špatně napojí ale cca. 2cm od začátku se to začne napojovat normálně. A dofuk má nějak vliv na ukončení svaru, třeba kresba nebo průvar.
Offline
Předfuk a dofuk jen pustí nebo zastaví plyn před nebo po svařování. Na průvar ani na kresbu sváru na konci opravdu nemá vliv...
Offline
čím je způsobeno to že na začátku svařování je housenka převýšená a vařované plochy se špatně napojují, a cca. 1cm od začátku svařování se obě svařované plochy začnou natavovat normálně a po zbytek svařování je vše ok. (problém je vždy jen na začátku)!
Offline
A co třeba proto že je materiál studený?? Po chvili se prohřeje a material je pak už prohřátý sice odvede nějaké teplo ale už né tolik jako na samem počátku sváření tudíš je pak pruvar dostatečný.
Offline
ale jak tedy dosáhnu toho aby byly svařováné plochy natavené i na začátku svařování
Offline
Dáš víc proudu a zbytek sváru pojedeš rychlej než teď... To se špatně radí pokud nikdo nevidí, jak to vlastně děláš...
Zkusím to otázkou:
Kolik bys nastavil ampér na kouťák u pásovin tlustých dejme tomu 5mm? (Teď dostanu zmrda, že A se u MIG/MAG nenastavují, ale většina uživatelů se řídí tímto údajem). Podle toho zjistíme jestli na to jdeš aspoň trochu dobře...
Editoval Rellik (30-12-2017 21:17:47)
Offline
Take muže pomoct pouzit na začátku kratší výlet drátu čímž se zmenší odporový článek který tvoří drát.Záleží i na tom jakým strojem se sváří (pokud je to jednopeklo které nemá žádné výkonnové rezervy tak to není žádná výhra).
Editoval Honza007 (30-12-2017 21:53:36)
Offline